صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

ارجاع پرونده حادثه ریلی سمنان به هیئت کارشناسان رسمی دادگستری/ در نظریه کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن، فقط خطای انسانی موردتوجه قرار گرفته است

۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲:۲۱
کد خبر: ۲۵۶۲۴۶
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
قاضی آسیابی به دنبال وصول نظریه کمیسیون عالی بررسی سوانح راه‌آهن کشور، از ارجاع پرونده حادثه ریلی سمنان به هیئت کارشناسان رسمی دادگستری خبر داد.
قاضی آسیابی دادستان عمومی و انقلاب سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی گفت: به دنبال وصول نظریه کمیسیون عالی بررسی سوانح راه‌آهن کشور، پرونده حادثه ریلی سمنان به هیئت کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع شد.

وی بیان داشت: با عنایت به اینکه در نظریه کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن، فقط خطای انسانی موردتوجه قرار گرفته و صرفاً چهار نفر از عوامل کنترل خطوط راه‌آهن شمال‌شرق به‌عنوان مقصران حادثه معرفی شده‌اند و در نظریه کمیسیون به نقش عوامل غیرانسانی مانند نقص سیستم ATC، نقص تجهیزات، معایب واگن‌ها و .. در بروز حادثه هیچ‌گونه اشاره‌ای نشده است، در حالی که بررسی همه‌جانبه و بدون اغماض مقصران انسانی و غیرانسانی این حادثه مورد تأکید دستگاه قضایی است.

قاضی آسیابی افزود: در حال حاضر، سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون عمران مجلس علاوه بر خطای انسانی، عوامل غیرانسانی را نیز در وقوع حادثه دخیل دانسته‌اند و از طرفی، اوضاع و احوال حاکم بر قضیه نیز حکایت از بی‌تأثیر نبودن عوامل غیرانسانی در بروز سانحه دارد.

دادستان سمنان تأکید کرد: بررسی همه‌جانبه و دقیق حادثه اقتضا می‌کند که با ارجاع امر با قرار کارشناسی، هیئتی از کارشناسان رسمی دادگستری موضوع را به صورت همه‌جانبه و با دقت بررسی و اعلام نظر کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *