صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

جلوگیری از بیابان زایی در بوئین زهرا، مطالبه ای همگانی

۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰:۰۲
کد خبر: ۲۵۵۹۵۴
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
در جلسه اخیر شورای تأمین شهرستان بوئین زهرا بر لزوم جلوگیری از ادامه روند خطرناک بیابان زایی در دشت اله آباد تاکید شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، در جلسه اخیر شورای تأمین شهرستان بوئین زهرا بر لزوم جلوگیری از ادامه روند خطرناک بیابان زایی در دشت اله آباد تاکید شد.

در این جلسه فرماندار بوئین زهرا ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته برای حفظ منابع آب و خاک و تشریح برنامه های دولت در این خصوص، خواستار ادامه اقدامات قانونی در برخورد با متجاوزان به بیت المال شد.

همچنین از زحمات دادگستری و نیروی انتظامی در کشف بسیار سریع قتل عمد اخیر در بوئین زهرا تقدیر به عمل آمد و در ادمه آثار و عواقب غیرقابل جبران از بین رفتن منابع آب و خاک بررسی و لزوم جلوگیری از این روند و آثار مخرب آن که حتی استانهای مجاور را نیز تحت تاثیر قرار داده و موجب اعتراض شدید مردم محلی شده هم مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

انتقاد از استمرار تخلفات شترداران نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشت بود که در این راستا محبی دادستان بوئین زهرا اظهار کرد: بالغ بر سه سال است که تذکرات متعددی به شترداران مبنی بر ضرورت پرهیز از چرای غیرمجاز در عرصه های ملی از طرف ادارات متولی و حتی دادگستری داده شده و چندین بار با آنها به هر نحو ممکن همکاری و حسب تقاضای آنها مهلت های فراوانی اعطاء و به صورت مکرر تمدید شده است. در این بین برخی از شترداران نسبت به خروج بخشی از شترهای خود از منطقه اقدام اما به طور کلی بر تخلف و جرم خود اصرار کردند.
 
همچنین، اعضای شورای تأمین بر لزوم تسریع در واکنش به اینگونه جرائم تأکید کردند، زیرا استمرار چرای غیر مجاز شترها و بیابان زایی علاوه بر تاثیرات مخربی که بر محیط زیست شهرستان دارد آثار غیر قابل جبرانی هم بر شهرها و استانهای مجاور دارد زیرا گرد و غبار تولید شده در دشت الله آباد، به استان های البرز و تهران نیز کشیده می شود.

در ادامه این نشست، اعضای جلسه مطرح کردند ، آسیب های این موضوع به حدی است که اعتراض شدید اهالی و روستاهای نزدیک را در پی داشته است. چرا که اولاً ایجاد گرد و غبار موجب به خطر افتادن سلامتی مردم و به ویژه اطفال و کهنسالان می شود و ثانیاً در بسیاری از مواقع شترها به صورت بلاصاحب و بدون چوپان وارد جاده های اصلی مواصلاتی می شوند و حتی ممکن است خسارت بالای جانی ببار بیاورند و سوما اینکه وارد شدن شترها به باغات و مزارع موجب ورود آسیب های جدی به درختان و محصولات آنها گردیده است که در این خصوص علاوه بر اعتراضات شدید مردمی، پرونده های متعدد قضایی نیز تشکیل شده است.

در نهایت مسئولین شهرستان بوئین زهرا ضمن تشکر از اقدامات انجام شده خواستار تسریع و تشدید اقدامات و برخوردهای قانونی شدند. همچنین بر ضرورت برنامه ریزی و اقدام جدی توسط ادارات منابع طبیعی و محیط زیست ضمن رعایت قوانین و مقررات تأکید شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *