صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

"عهد پدری" روایتی از زندگی یک مرجع تقلید

۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۱
کد خبر: ۲۳۰۸۳۸
دسته بندی‌: فرهنگی ، عمومی
مستند "عهد پدری" درباره زندگی و فعالیت های علمی و اجتماعی آیت الله علوی گرگانی، دوشنبه 19 مهر به روی آنتن شبکه افق می رود.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، آیت الله سید محمد علی علوی حسینی گرگانی در سال 1318 شمسی در نجف اشرف به دنیا آمد؛ هفت ساله بود که همراه پدرش به ایران آمد و به تحصیل علوم مختلف پرداخت.

او از همان اوانِ تحصيل، به تدريس كتب ادبيات و سطوح پرداخت و بارها سيوطى و مغنى و مطوّل، شرح شمسيه و شرح نظّام را تدريس كرد و در همان زمانِ نوجوانى یعنی در 16 سالگى كتاب «كشف الغاشية عن وجه الحاشيه» را تأليف نمود.

این عالم بزرگ و استاد برجسته حوزه علمیه که دارای رساله عملیه نیز هست، علاوه بر امور علمی به فعالیت های اجتماعی نیز مبادرت ورزیده و علاوه بر اجازه مصرف بخشى از وجوه شرعيه براى احداث بناهاى عام المنفعه، خود نيز به بنيادِ مسجد، حسينيه، درمانگاه و صندوق قرض الحسنه در نقاط مختلف اقدام کرده است.

مستند «عهد پدری» درباره زندگی آیت الله علوی گرگانی شامل گفت وگو با این مرجع تقلید و نیز شاگردان و فرزندش، کاری از مراد نظری به عنوان تهیه کننده، دوشنبه 19 مهرماه ساعت 21:30 و تکرار آن ساعت های 9 و 15 روز بعد از شبکه افق پخش خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *