صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

ماه رمضان مقدمه‌ای برای شب‌های قدر و پاکیزگی انسان است

۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸:۱۸
کد خبر: ۱۸۳۰۸۳
یک کارشناس ارشدعلوم قرآنی با تأکید براینکه ماه رمضان به وسیله دوماه رجب و شعبان و با مقدمه چینی فرا می رسد، گفت: خود ماه مبارک رمضان نیز مقدمه ای برای فرا رسیدن شبهای قدر و پاکیزگی انسان است.
علی اکبر ابراهیم پور کارشناس ارشد علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: رمضان ماهی برای نزول قرآن است به این معناکه خدا با حساب و کتاب این ماه را برای نزول قرآن و همچنین نزدیک تر شدن بنده ها به خدا انتخاب کرده است.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که درتمامی روزهای سال تلاوت قرآن ارزش و ثواب بسیاری دارد اما بین تمام دوره های زمانی سال، ماه مبارک رمضان از جایگاه ویژه تری برخوردار است و این به دلیل برخورداری این ماه از یکسری ویژگی های خاص است.

ابراهیم پور دربخش دیگری ازسخنان خود با تأکید بر ثواب چندین برابری خواندن قرآن در ماه مبارک ، اظهار کرد: ثواب تلاوت قرآن درماه مبارک رمضان نسبت به سایر ماه ها چندین برابراست بنابر این خداوند یکسری فعل و انفعالاتی را در این ماه قرار داده که بخشی از آنها با خواندن قرآن و به مرور حاصل می شود.

وی افزود: زمانی که ارتباط خدا با انسان برقرار شد بنده از بسیاری از گناهان دوری می کند و در این روند به مرور آثار پرخیر و برکت دیگری هم رقم می خورد.

این کارشناس علوم قرآنی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ماه مبارک رمضان با دوماه قبل از خود یعنی ماه های رجب و شعبان به نوعی با مقدمه چینی برای افراد فرا می رسد و خود این ماه هم در واقع مقدمه ای است برای رسیدن به شبهای قدر که در نهایت انسان بتواندخود را به اوج کمال برساند و به همین دلیل است که خداوند شب قدر را اوایل ماه مبارک رمضان قرار نداده است.

وی خاطر نشان کرد: خداوند شبهای قدر را درنیمه دوم ماه مبارک رمضان قرار داده است که در این فاصله اتصال واقعی بین معبود و بنده اتفاق می افتد و چند روز پس از شبهای قدر هم عید سعید فطر را قرار داده به این معنا که انسان پس از رهایی از الودگی ها و رسیدن به درجه ای از معنویت پاکیزگی خود را جشن بگیرد. 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *