صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

گسترش برنامه ایمنی آب آشامیدنی در ۱۶ کلانشهر

۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۶۶۴۱۶
رئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت گفت: برنامه ایمنی و سالم بودن آب در کشور افزایش می یابد.
به گزارش گروه جامعه ،غلامرضا شقاقی با بیان این که اقلیم، بروز خشکسالی، رشد جمعیت و توسعه کشور از ابعاد صنعتی و کشاورزی در سالهای اخیر کیفیت و کمیت منابع آب را تحت تاثیر قرار داده و در مواردی تامین آب شرب با کیفیت مطلوب را با چالش مواجه کرده است، افزود: بر اساس رهنمود سازمان جهانی بهداشت موثر ترین راهکار به منظور اطمینان مداوم از کمیت و کیفیت آب آشامیدنی، اجرای برنامه ایمنی آب است.
 
وی در ادامه گفت: اجرای این برنامه در ایران از سال 90 با پایلوت شهر تبریز آغاز و تا کنون در 16 شهر گسترش یافته است. در برنامه ایمنی  آب که با مشارکت و همکاری مستقیم سازمان های ذیربط در تامین، توزیع و نظارت بر کیفیت آب شرب انجام می شود،  مخاطرات احتمالی از حوزه آبریز منابع تا نقطه مصرف مورد ارزیابی، اولویت بندی و  کنترل قرار می گیرد.
 
بنا به گفته رئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت، این برنامه که مطابق با سند راهبرد ملی بهبود کیفیت آب شرب توسط وزارت بهداشت و با همکاری وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت در حال انجام است علاوه بر مناطق شهری در مناطق روستایی نیز گسترش می یابد.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *