صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

محصولات کشاورزی تراریخته در کشور تولید نمی شود

۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸:۴۸
کد خبر: ۱۵۶۹۰۰
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
در پی انتشار برخی شبهات در خصوص تولید و واردات محصولات کشاورزی تراریخته،مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی توضیحاتی منتشر کرد.
به گزارش ،در پی انتشار برخی شبهات در خصوص تولید و واردات محصولات کشاورزی تراریخته،مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی توضیحاتی منتشر کرد.

متن این توضیحات به شرح زیر است:براساس قانون ایمنی زیستی هرگونه تکثیر و تولید محصولات تراریخته باید با مجوز شورای محصولات تراریخته صورت گیرد.

این گزارش با تاکید بر این که تاکنون هیچ مجوزی برای تکثیر و انتشار محصولات تراریخته با مصارف انسانی از سوی این شورا صادر نشده و هیچ نوع محصول تراریخته ای در کشور تولید نمی شود،می افزاید: تحقیق و پژوهش درباره محصولات تراریخته به عنوان یک علم و تکنولوژی در کشور آزاد است و هم اکنون سازمان ها و موسسات تحقیقاتی بخش کشاورزی پژوهش های مختلفی بر روی محصولات تراریخته انجام می دهند.

این گزارش در ادامه با اشاره به این که علاوه بر سازمان های بهداشتی و نظارتی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز بر سلامت محصولات و فرآورده های مورد مصرف خوراکی انسان نظارت دارند،اضافه می کند: تولید و واردات محصولات تراریخته بدون کسب مجوز از مراجع قانونی جرم محسوب شده و با متخلفان مطابق قانون برخورد می شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *