صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

اجرای طرح امید به منظور اصلاح رفتار معتادان در سال 95

۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰:۰۲
کد خبر: ۱۵۲۵۶۶
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
علیمحمدی از اجرای طرح امید در سال 95 خبر داد و گفت: با هماهنگی دادستان، نیروی انتظامی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان طرح امید را تهیه کرده‌ایم و عملیاتی شدن آن در سال جاری کلید می‌خورد.
علیمحمدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی از اجرای طرح امید در سال 95 خبر داد و گفت: با هماهنگی دادستان، نیروی انتظامی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان طرح امید را تهیه کرده‌ایم و عملیاتی شدن آن در سال جاری کلید می‌خورد.

وی افزود: بر اساس این طرح، کسانی که اعتیاد به مواد مخدر دارند و یا مواد مخدر کمی را حمل می‌کنند، در چرخه رسیدگی و زندان قرار نمی‌گیرند و با ارائه آموزش‌های طرح امید و تحت ماده 15 و 16 این افراد را در مسیر اصلاح قرار می‌دهیم و دیگر به زندان نمی‌افتند. در واقع مجازات مقرر زندان را معلق می‌کنیم.

علیمحمدی یادآور شد: این اقدام در راستای طرحی است که در چند سال گذشته در بحث آسیب‌دیدگان اجتماعی، بدحجابی، مزاحمت برای نوامیس و آلودگی‌های صوتی داشته‌ایم. این جرائم نیز به دادگستری وارد نمی‌شدند و مطابق آمار تعداد افرادی که در سال 94، به جای مجازات زندان و سابقه‌دارشدن در طرح امید شرکت کرده‌اند بیش از 617 نفر است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *