صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

اجرای طرح راه اندازی گشت مشترك ويژه حفاظت از اراضی ملی و موقوفات/ 57 اکیپ گشت مشترک در چهارضلع مشهد مقدس مستقر شدند

۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰:۰۱
کد خبر: ۱۵۱۵۴۳
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
طرح راه اندازی گشت مشترك ويژه اراضي ملی و موقوفات با مشارکت 9سازمان فعال در عرصه حفاظت از منابع ملی، از سوی شورای حفظ حقوق بیت المال استان خراسان رضوی اجرا شد.
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی ، طرح راه اندازی گشت مشترك  ويژه اراضي ملی و موقوفات با مشارکت 9سازمان فعال در عرصه حفاظت از منابع ملی، از سوی شورای حفظ حقوق بیت المال استان خراسان رضوی اجرا شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد در مراسم راه اندازی این طرح گفت:باتوجه به اصل 45قانون اساسی مبنی بر اینکه انفال و ثروت های عمومی از قبیل زمین های موات یارهاشده‌، معادن‌، دریاها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و سایر آب های‌ عمومی‌، کوه ها، دره‌ها، جنگل ها، نیزارها، بیشه‌های طبیعی‌، مراتعی ‌که حریم نیست‌، در اختیار حکومت اسلامی ‌است تا برطبق مصالح عامه نسبت به آنها عمل نماید و همچنین بر اساس وظایف قانونی که در اختیار متولیان امر زمین و ناظران آن قرار گرفته است شورای حفظ حقوق بیت المال استان مدیریت و حفظ این اراضی را که در زمره انفال هستند به عهده گرفته و راه اندازی این اکیپ های گشت مشترک با هدف حافظت از اراضی ملی و افزایش هم افزایی بین نهادهای مربوطه بود.

محمدبخشی محبی تصریح کرد: پیش از این اقدام اگر گزارشی در خصوص اراضی ملی و تصرفات آنها به ارگانی ارائه می شد در صورتی که گزارش در حوزه اختیارات ارگان مربوطه نبود بی اثر می ماند اما امروز از هریک از نهادهای متولی امر اراضی و حفاظت از منافع ملی یک نماینده در این گشت ها و پایگاه های مستقر در آنها حضور دارد و با مجوز های قضایی لازم که با آنها داده شده است می توانند رسیدگی به گزارش را انجام دهند.

وی بیان داشت: در این طرح که 4ضلع مشهدو همچنین شهرستان های طرقبه و شاندیز را پوشش می دهد 57دستگاه خودرو به گشت زنی در ایام تعطیلات اختصاص پیدا کرده اند و پایگاه های ما شامل پایگاه شمالی در مجاورت کشف رود و روستای نوري پایگاه جنوبی  در دفتر مدیریت کمربند سبز مشهد و 2پایگاه شرقی و غربی می شود که مدیریت آن را آستان قدس رضوی بر عهده دارد.

سخنگوی شورای حفظ حقوق بیت المال گفت:ستاد خبری این طرح که پاسخگوی شبانه روزی مردم خواهد بود نیز راه اندازی شده شده و مردم عزیز می توانند با شماره گیری 131 و 1504گزارش های مردمی مبنی بر زمین خواری را ارائه دهند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *