صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

اصلاحیه قانون شورای حل اختلاف به مجلس می رود

۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷:۴۱
کد خبر: ۱۴۵۱
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان: رییس شورای حل اختلاف گفت: اصلاحیه قانون شورای حل اختلاف پس از بررسی در هیات دولت و تصویب آن، به مجلس ارسال می شود.


: رییس شورای حل اختلاف  گفت: اصلاحیه قانون شورای حل اختلاف پس از بررسی در هیات دولت و تصویب آن، به مجلس ارسال می شود.

حجت الاسلام محمدمهدی احمدی میانجی در گفت وگو با خبرنگار میزان افزود: رییس قوه قضاییه تعدادی از مواد اصلاحیه‌ قانون شورای حل اختلاف را تصویب و اصلاحیه آنرا به دولت ارسال کرد. امیدواریم این اصلاحیه هرچه زودتر به مجلس ارسال شود.

ورود 3میلیون و 595 پرونده به شورای های حل اختلاف

وی با اشاره به عملکرد شوراهای حل اختلاف در سال 92 گفت: تعداد پرونده های وارده به شعب شهری معادل 3 میلیون و 264 هزار و 460 فقره و تعداد پرونده های وارده به شعب روستایی 330 هزار و 973 فقره است.

رییس مرکز شورای حل اختلاف قوه قضاییه ادامه داد: با این اوصاف میانگین پرونده های وارده به ازای هر شورای شهری هر ماه در سال 92، معادل 62 فقره و به ازای هر شورای روستایی در هر ماه 8 فقره پرونده است.

وی با اشاره به اینکه شماره پرونده های قابل صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف 2 میلیون و 331 هزار و 874 فقره بود است، افزود: از این تعداد، 748 هزار و 718 فقره از طریق صلح و سازش به سرانجام رسیده است که معادل 32/1 درصد پرونده هاست.

وی با تاکید بر اینکه کمتر از یک درصد پرونده ها مورد اعتراض واقع شده، ادامه داد: اعضای شوراهای حل اختلاف باید بیش از آنکه به دنبال صدور حکم و مختومه کردن پرونده‌های مرجوعی به این نهاد باشند به دنبال سازش بین مراجعه‌کنندگان باشند و آرامش را به زندگی آنان و جامعه بازگردانند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *