صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

افزایش اندک قیمت نفت در روز های نخست سال ٢٠١٦

۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۲۰۹۴۰
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
قیمت نفت خام سنگین ایران نیز با ١٠سنت افزایش به ٢٨ دلار و ٥٠ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران نیز امسال تاکنون ٤٧ دلار و ٩٤سنت بوده است.
به گزارش ، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به یکم ژانویه (جمعه، ١١دیماه)، ١٣سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به ٣١ دلار و ٢٠ سنت رسید؛ میانگین قیمت نفت سبک ایران، امسال تاکنون ٥٠ دلار و یک سنت بوده است.
 
قیمت نفت خام سنگین ایران نیز با ١٠سنت افزایش به ٢٨ دلار و ٥٠ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران نیز امسال تاکنون ٤٧ دلار و ٩٤سنت بوده است.
 
قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٣١ دلار و ٥٩ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، ١٧سنت افزایش یافت؛ میانگین قیمت سبد نفتی اوپک، امسال تاکنون ٤٩ دلار و ٦٤ سنت بوده است.
 
به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هربشکه نفت خام دبلیو تی آی نیز در هفته منتهی به یکم ژانویه با ٩٩ سنت افزایش، ٣٧ دلار و ٨ سنت برای هر بشکه معامله شد، نفت خام دبلیو تی آی هفته گذشته نیز افزایش یافته بود.
 
قیمت نفت برنت با ٢٥ سنت افزایش به ٣٦  دلار و ٥١ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت برنت امسال تاکنون ٥٢ دلار و ٤٠ سنت بوده است.
 
قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان نیز با ٢٠  و ١٣ سنت افزایش به ترتیب به ٣٢ دلار و ٦ سنت و ٣٢ دلار و ١٣ سنت رسید.
 
به گزارش شانا، برخی تحلیلگران معتقدند که تا پایان نیمه نخست سال ٢٠١٦ بازار نفت همچنان تحت فشار مازاد عرضه قرار خواهد داشت، این در حالی است ک تولید  اوپک در ماه دسامبر به ٣٢ میلیون و ١٣٩ هزار بشکه در روز، تولید نفت آمریکا نیز با افزایش ٢٣ هزار بشکه به ٩ میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه  و تولید نفت روسیه به ١٠ میلیون و ٨٦٠ هزار بشکه رسیده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *