صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

کنفرانس بین‌المللی «جهان علیه خشونت و افراط گری» در تهران برگزار می‌شود

۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶:۵۴
کد خبر: ۱۱۷۶۵
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: کنفرانس جهانی «جهان علیه خشونت و افراط گری» به آذرماه امسال با حضور شخصیت ها و مقامات و صاحب نظران کشورهای مختلف با موضوع امنیتی مشابه کنفرانس امنیتی مونیخ در تهران برگزار خواهد شد.
کنفرانس جهانی «جهان علیه خشونت و افراط گری» به آذرماه امسال با حضور شخصیت ها و مقامات و صاحب نظران کشورهای مختلف با موضوع امنیتی مشابه کنفرانس امنیتی مونیخ در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان، مدیرکل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه با بیان اینکه می خواهیم این کنفرانس را مانند کنفرانس مونیخ تبدیل به یک برند مهم جهانی کنیم مقدمات برای برگزاری این کنفرانس بعد از سخنان آقای روحانی در سازمان ملل و صدور قطعنامه تحت همین عنوان آغاز شد.

مصطفی زهرانی با بیان اینکه ما در میان مدل های مختلفی مانند مدل داووس سوئیس که مطرح بود مدل کنفرانس امنیتی مونیخ را برگزیدیم، گفت: دراین مدل ارائه مقاله مدنظر نیست و در آن بیشتر صاحب نظران و مقامات فعلی و سابق دنیا در 5 پنل مشخص دور هم می نشینند و گفت و گو می کنند.

وی با بیان اینکه این کنفرانس ماهیت امنیتی و سیاسی دارد، گفت: در واقع کنفرانس بین المللی «جهان علیه خشونت و افراط گری» ادامه سخنان رییس جمهور در سازمان ملل است.

مدیرکل دفتر مطالعات سیاسی وزارت خارجه ادامه داد: این کنفرانس کمک می کند تا جهانیان متوجه شوند جمهوری اسلامی بخشی از راه حل و نه مشکل منطقه است.

زهرانی با بیان اینکه خشونت های مختلفی مانند خشونت ساختاری و استراتژیک وجود دارد گفت: ما به دنبال آن هستیم که راه حل ها و ابزارهایی برای مقابله با این خشونت ها پیدا کنیم.

وی با یادآوری این نکته که اکنون بسیاری بر خشونت دینی متمرکز شده اند گفت: ما در این کنفرانس درصدد هستیم تا ضمن بررسی خشونت های مختلف از جمله ساختاری، قومی، قبیله ای، نژادی به این نکته برسیم که حکومت دینی می تواند راه حلی برای مقابله با خشونت ها باشد.

مدیرکل دفتر مطالعات سیاسی وزارت خارجه با تاکید بر اینکه این کنفرانس به صورت موضوعی و منطقه ای برگزار خواهد شد، گفت: پنل های مختلفی از جمله برای مباحث منطقه آسیایی، خشونت های نظام بین الملل و دین و خشونت و خشونت در عرصه جهانی شدند وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما سه نشست با شورای اروپا در این زمینه داشته ایم، گفت: ما برای برگزاری این نشست تاکنون مذاکرات و گفتگوهای زیادی با اندیشکده های مختلف جهان انجام داده ایم و قرار است آنها با هزینه خودشان مهمانان تراز اولی را به این نشست دعوت کنند.

زهرانی افزود: آقای دکتر روحانی در جریان این کنفرانس قرار دارد و آقای ظریف هم وقت زیادی برای برگزاری این کنفرانس گذشته اند.

مدیرکل دفتر مطالعات سیاسی وزارت خارجه با بیان اینکه دکتر روحانی خود این کنفرانس را افتتاح خواهد کرد، ادامه داد: یکی از مسائل مهم که در خصوص برگزاری این کنفرانس وجود دارد این است که چگونه به لحاظ تبلیغاتی و به خصوص تبلیغات بین المللی آن را پوشش دهیم.

زهرانی با تاکید بر اینکه رسالتی که متوجه خبرنگاران و رسانه ها برای تبدیل این کنفرانس به برند جهانی است بسیار مهم است، گفت: چون این کنفرانس به دنبال قطعنامه سازمان ملل برگزار می شود، گزارشی از این کنفرانس به دنبال دبیرکل ارائه خواهد شد و به احتمال زیاد مقاماتی از سازمان ملل هم در کنفرانس حضور خواهند داشت.

وی تاکید کرد: ما در این کنفرانس به دنبال نوعی تجویز برای مسائل امنیتی جهان معاصر هستیم و در تولید ادبیات علمی به دلیل حضور صاحب نظران این عرصه نیز جزو اهداف برگزاری این کنفرانس است.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *