صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

کارشناسی مجدد مصوبات شورای عتف خلاف قانون است

۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۰۰۸۴۲
دسته بندی‌: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-محمدعلی کی‌نژاد گفت: هیچ دستگاهی نمی‌تواند مصوبات شورای عالی عتف را مجددا مورد بررسی کارشناسانه قرار دهد و چنانچه این موضوع اتفاق بیافتد خلاف قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی است.
به گزارش گروه سیاسی میزان، محمدعلی کی‌نژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده این شورا در کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در یکصد و سی و ششمین جلسه این کمیسیون از در دسترس نبودن منابع مالی برای پیشبرد اولویت‌های تعیین شده از سوی این شورا انتقاد کرد و گفت: مصوبات شورای عالی عتف، آنگونه که مطابق قانون دستور شده است، اجرا نمی‌شود.

وی بررسی مجدد کارشناسانه برخی دستگاه‌ها در مورد مصوبات شورای عالی عتف را غیرقانونی خواند و گفت: هیچ دستگاهی نمی‌تواند مصوبات شورای عالی عتف را مجددا مورد بررسی کارشناسانه قرار دهد و چنانچه این موضوع اتفاق بیافتد خلاف قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

کی‌نژاد در پاسخ به طرح موضوع عدم اجرایی شدن مصوبات اخیر شورای عالی عتف از سوی برخی از اعضای کمیسیون دائمی این شورا و ارجاع مجدد این مصوبات به سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اتلاف زمان در این فرایند، گفت: شورای عالی عتف مطابق قانونی که مصوب مجلس است، یک نهاد فرادستگاهی است و به این دلیل که ریاست آن با رئیس جمهور است، مصوبات آن در حکم مصوبات هیات وزیران و ابلاغ رئیس جمهور تلقی می شوند و دیگر هیچ کس نمی‌تواند دوباره روی آن کار کارشناسی انجام دهد. 

وی ادامه داد: تنها در یک صورت بررسی کارشناسانه مجددا صورت می‌گیرد و آن زمانی است که خود شورای عالی عتف این موضوع را مطرح کند و آن را برای کار کارشناسی ارجاع دهد. این کار کارشناسی نیز به سطح کمیسیون دائمی برمی‌گردد، نه دستگاه‌ها.

کی‌نژاد با اشاره به تاریخچه تاسیس شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این شورا در قانون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پس از فرایندی طولانی و در بحث‌های متعدد با شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی تصویب شد و دارای جایگاه قانونی محکمی است.

وی ادامه داد: وقتی موضوعی در شورای عالی عتف تصویب می‌شود، دیگر کسی نمی‌تواند نظر کارشناسی مطرح کند و مصوبه نهاد بالا دستی چون عتف را رد کند و چنانچه بعد از تصویب یک موضوع در شورای عالی عتف، دستگاهی بخواهد دوباره آن را بررسی کند خلاف قانون و خلاف مصوبه مجلس شورای اسلامی عمل کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *