رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وحشت روزمره بخشی از زندان جنجالی فولتون آمریکا

12:36 - 04 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۱۲۲۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وحشت روزمره بخشی از زندان جنجالی فولتون آمریکا
وضعیت زندان فولتون که اخیرا دونالد ترامپ خود را به آن معرفی کرده، جنجال‌های بسیاری را به همره داشته است.

خبرگزاری میزان - میلیون‌ها نفر در سراسر جهان روز پنجشنبه گذشته شاهد تسلیم شدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به زندان فولتون ایالت جورجیا و سپس خروج از آن با وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری بودند. 

به گزارش «گاردین»، فعالان محلی و وکلای دادگستری می‌گویند که این تجربه کاملا متفاوتی است با آنچه که بیش از هزار و ۵۰۰ زندانی که هر ماه در این مرکز رزرو می‌شوند، معمولا در این زندان پرجمعیت با آن مواجه هستند.

این زندان با موضوع گزارش‌های مداوم از شرایط وحشتناک و در ماه‌های اخیر موجی از موارد مرگ و میر زندانیان مواجه بوده است. 

ترامپ به همراه ۱۸ متهم، هفته گذشته به اتهامات مرتبط با تلاش‌های وی برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری جورجیا در سال ۲۰۲۰ متهم شد.

چهره تاریک زندان فولتون

اما این زندان چهره متفاوت و تاریک دیگری نیز دارد؛ در ماه جولای، وزارت دادگستری آمریکا تحقیقاتی را در مورد شرایط این زندان آغاز و با استناد به تعدادی از گزارش‌ها اعلام کرد که «یک زندانی پوشیده از حشرات و ساس‎ها در شرایطی غیربهداشتی و ناسالم جان خود را از دست داده است.»

وزارت دادگستری آمریکا اذعان کرده که زندان فولتون از نظر ساختاری ناامن است و خشونت رایج منجر به جراحات جدی و قتل شده و افسران در این زندان به دلیل استفاده از خشونت بیش از حد تحت تعقیب قرار دارند.

در این اطلاعیه به مرگ «لاشاون تامپسون»، یک شهروند سیاه‌پوست و بی‎خانمان ۳۵ ساله اشاره شده که در ماه سپتامبر گذشته در حالی که در بخش بهداشت روانی زندان نگهداری می‌شد، جان باخت.

لاشاون تامپسون در حالی جان باخت که بدن او پوشیده از ساس و سایر حشرات بود؛ مقامات فولتون با خانواده تامپسون به توافقی ۴ میلیون دلاری دست یافتند، اما طبق گزارش «آتلانتا ژورنال» مشخص نکردند که آیا تغییری در داخل این زندان ایجاد خواهد شد یا خیر.

«مریک گارلند»، دادستان کل آمریکا، در بیانیه‌ای مطبوعاتی با اعلام این تحقیقات گفت: ما این تحقیق را در مورد زندان فولتون بر اساس ادعا‌های جدی مبنی بر شرایط زندگی ناامن، غیربهداشتی در زندان، زور و خشونت بیش از حد، تبعیض علیه افراد زندانی مبتلا به مشکلات روانی و عدم ارائه مراقبت‌های پزشکی کافی به افراد زندانی آغاز کردیم؛ وزارت دادگستری آمریکا تعیین خواهد کرد که آیا زندان درگیر نقض سیستماتیک قوانین فدرال بوده است یا خیر.

وضعیت بحرانی زندان فولتون

تامپسون تنها یکی از مرگ‌ها در زندان شلوغ فولتون بود که توجه رسانه‌های محلی و سراسری را به خود جلب کرد. 

تحقیق در مورد این زندان از سوی آتلانتا ژورنال نشان داد که بیش از نیمی از افرادی که در آنجا بازداشت شده‌اند از وضعیت سلامت روانی رنج می‌برند و حدود ۷۵ درصد از آن‌ها در هنگام بازداشت یا پیش از آن دارو مصرف می‌کردند.

در سال ۲۰۲۲، ۱۵ نفر در زندان فولتون جان خود را از دست دادند و امسال، ۷ نفر از جمله ۳ نفر تنها در ماه آگوست جان خود را از دست دادند.

وحشت روزمره در زندان فولتون

«عطیه هالی»، معاون مرکز جنوبی حقوق بشر، گفت که مرگ تامپسون و اعلامیه وزارت دادگستری، آنچه را که فعالان محلی و وکلای مدافع مدت‌هاست گفته‌اند، برجسته و تایید می‌کند.

او گفت که، اما هر روز رویداد وحشتناکی در این زندان رخ می‌دهد و افرادی هستند که وقتی نگهبانی در حال انجام وظیفه نیست، چاقو می‌خورند؛ افرادی هستند که نمی‌توانند به مراقبت‌های اولیه پزشکی و روانی دسترسی داشته باشند؛ افرادی هستند که روی زمین می‌خوابند.

سال گذشته، هالی و دیگران با مرکز جنوبی حقوق بشر به عنوان مشاور در تهیه گزارشی درباره زندان فولتون از اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) کمک کردند؛

این گزارش که داده‌های مربوط به افرادی را که در یک روز در ماه سپتامبر در این مرکز بازداشت شده‌اند تجزیه و تحلیل می‌کند.

گزارش ACLU عمل زندان کردن افرادی را که توانایی پرداخت وثیقه ندارند، روند طولانی کیفرخواست و موارد دیگر را به دلیل ازدحام بیش از حد مقصر دانست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *