رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرگ یک نفر دیگر در زندان «فولتون» آمریکا

15:39 - 30 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۳۷۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ یک نفر دیگر در زندان «فولتون» آمریکا
یک دختر ۱۹ ساله آمریکایی که به اتهامات جزئی در زندان شهر فولتون در بازداشت بوده ماه جولای در سلول خود جان باخته است.

خبرگزاری میزان - «نونی باتیست-کوسوکو»، دختر ۱۹ ساله آمریکایی، در ۱۱ جولای در سلول خود در زندان شهر آتلانتا، که از سوی زندان شهر فولتون اداره می‌شود، جان باخت.

به گزارش «گاردین»، این دختر سیاه‌پوست در سلول خود بیهوش شده بود که نگهبانان او را پیدا کردند و مرگ او تنها شش روز پس از تولد ۱۹ سالگی‌اش رخ داد.

اداره پلیس شهر فولتون یک روز بعد مرگ او را اعلام کرد و گفت که این نوجوان «هیچ نشانه‌ای از جراحت» نداشته است. 

اکنون، خانواده او از مقامات شهر فولتون، که پس از وقوع چندین مرگ و میر در زندان این شهر، درگیر تحقیقات مدنی هستند، درخواست پاسخگویی درباره مرگ «نونی باتیست» و اطلاعات لازم در این باره شده‌اند.

مادر این دختر سیاه‌پوست آمریکایی، گفت: هیچکس نمی‌داند چه اتفاقی در حال روی دادن است، من نمی‌فهمم چرا دریافت این اطلاعات اینقدر طول می‌کشد.

سوابق موجود نشان می‌دهد که باتیست-کوسوکو از سوی اداره پلیس مدارس شهر فولتون در ۱۶ فوریه گذشته به دلیل «تجاوز مجرمانه و آسیب رساندن به اموال» که ظاهرا در دبیرستان روی داده، دستگیر شد؛ او ۲۰ روز بعد با ضمانت آزاد شد و سپس، در ۲۰ می، دو حکم دستگیری او از سوی اداره پلیس «یونیون سیتی» به اتهام «عدم حضور در انگشت‌نگاری» و «فرار از عدالت» صادر و اجرا شد.

او در زندانی جان خود را از دست داده که مسئولان زندان فولتون با هدف کاهش جمعیت زندان اصلی، آن را اجاره کرده‌اند.

مرگ یک نفر دیگر در زندان «فولتون» آمریکا

«شو واتسون»، وکیل خانواده باتیست-کوسوکو، معتقد است که دستگیری وی به دلیل یک تخلف جزئی است.

وی افزود: حادثه‌ای در یکی از دبیرستان‌های اینجا رخ داد که منجر به اتهام خرابکاری او شد؛ هنوز در مورد جزئیات مرگ او اطلاعات کاملی به ما داده نشده است.

«باتیست-کوسوکو» ۵۳ روز را پشت میله‌های زندان گذراند، زیرا به دلیل تخلفات غیر قانونی و خرابکاری در دادگاه حاضر نشد؛ واتسون و شرکتش، هنوز در مرحله تحقیق و بررسی خود هستند که به دلیل عدم ارتباط و اطلاعات از شهر فولتون با مانع مواجه شده است.

پس از اینکه جسد وی در سلولش پیدا شد، برای کالبد شکافی به پزشکی قانونی شهر فولتون منتقل شد؛ مقامات شهر فولتون در بیانیه‌ای این موضوع را تایید کرده و گفتند که هنوز منتظر گزارش هستند، اما دفتر پزشکی قانونی به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخی نداده است.

واتسون گفت: این برای ما ناامید کننده است، زیرا این تنها چیزی است که می‌دانیم؛ ما می‌دانیم که کالبد شکافی انجام شده است، و آن‌ها به طور کلی نیازی به انتشار نتایج کالبد شکافی تا ۹۰ روز پس از شروع آن ندارند.

پس از مرگ این نوجوان، پلیس فولتون نیز اعلام کرد که اداره پلیس آتلانتا این پرونده را بررسی خواهد کرد.

اخیرا نیز «کریستوفر اسمیت»، زندانی ۳۴ ساله، در زندان فولتون که در حال حاضر به دلیل مرگ‌ومیر متعدد زندانیان تحت تحقیقات فدرال قرار دارد، جان خود را از دست داد.

تنها در سال جاری میلادی ۵ زندانی در زندان فولتون جان خود را از دست داده‌اند؛ مرگ «لاشاون تامپسون»، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، در این زندان که به دلیل نیش متعدد حشرات و در سلولی غیربهداشتی و آلوده جان باخت، جنجال زیادی را به همراه داشت.

«تامپسون» در این زندان دچار سوءتغذیه شد و به دلیل نیش متعدد حشرات جان باخت؛ تصاویر جسد تامپسون که از سوی «مایکل هارپر»، وکیل خانواده او ارائه شده، وحشتناک است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *