رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرگ ۱۳۵ زندانی در زندان‌های تگزاس

9:46 - 28 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۹۷۷۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ ۱۳۵ زندانی در زندان‌های تگزاس
یک گزارش می‎گوید که از ماه ژوئن گذشته تاکنون ۱۳۵ نفر در زندان‌های تگزاس جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری میزان - گزارش رسانه‎های آمریکایی نشان می‎دهد که از اول ماه ژوئن سال جاری میلادی تاکنون(۲.۵ ماه) ۱۳۵ نفر در زندان‌های تگزاس جان خود را از دست داده‌اند.

خانواده‌های زندانیان خواستار پاسخ مقام‎های ایالت تگزاس درباره این مرگ و میر‌ها هستند.

خانواده‌های زندانیان با تجمع در برابر دادگاه تگزاس در حالی که تصاویری از زندانیان جان‌باخته را در دست داشتند، خواستار پاسخگویی شدند.

یک پایگاه آمریکایی(Nexstar)، گزارش مربوط به ۱۳۵ مرگ و میر در زندان‌های تگزاس را که بیشتر آن‌ها دارای تهویه هوا نیستند، تجزیه و تحلیل کرده است.

این امر در میان نگرانی‌هایی درباره گرمای شدید تابستان امسال ممکن است باعث تشدید یا ایجاد مشکلات پزشکی شود، روی داده است.

 

مرگ ۱۳۵ زندانی در زندان‌های تگزاس از ماه ژوئن تاکنون

 

گزارش‌های مربوط به مرگ در حبس از دفتر دادستان کل تگزاس، نشان می‌دهد که دستکم ۵۱ نفر به نظر می‌رسد پس از یک ناراحتی پزشکی ناگهانی و پیش‌بینی نشده در ۲ ماه و نیم گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

از این ۵۱ مرگ، ۱۱ نفر بر اثر ایست قلبی یا نارسایی قلبی جان خود را از دست دادند؛ در ۳۸ مورد، علت مرگ ناشناخته یا در انتظار نتایج کالبد شکافی است.

۳۵ نفر پس از اینکه کارکنان اداره زندان‌های تگزاس متوجه شدند که آن‌ها در سلول‌های خود واکنشی نشان نمی‌دهند، جان باخته بودند؛ از این زندانیان، ۸ نفر بر اثر ایست قلبی، یکی از آن‌ها به دلیل شوک قلبی جان خود را از دست داده‌اند، و ۲۷ نفر دیگر دلایل مرگ «در انتظار بررسی» یا «ناشناخته» دارند.

همچنین ۲۰ نفر از این ۳۵ نفر زیر ۵۰ سال و ۱۴ نفر زیر ۴۰ سال سن داشتند.

جوان‌ترین زندانی جان‌باخته «پیتون پندلی» ۲۳ ساله بود؛ او در ۱۲ جولای در سلولش بیهوش پیدا شد و سپس در بیمارستان جان باخت.

میانگین سنی این زندانیان جان‌‎باخته ۵۱ سال است.

«آماندا هرناندز»، سخنگوی اداره زندان‌های تگزاس، می‎گوید: زندانیان و کارکنانی که در مضیقه پزشکی قرار دارند بلافاصله از طریق اورژانس یا بیمارستان مراقبت‌های پزشکی دریافت می‌کنند؛ اداره زندان‌ها علت مرگ را تعیین نمی‌کند، این امر به وسیله یک معاینه پزشکی مستقل تعیین می‌شود.

به ادعای وی، زندان‌های تگزاس در سال جاری میلادی هیچ مرگی بر اثر گرما نداشته‌اند.

 

مرگ ۱۳۵ زندانی در زندان‌های تگزاس از ماه ژوئن تاکنون

 

«میشل دیچ»، مدیر آزمایشگاه نوآوری زندان در دانشگاه تگزاس و ریاست کمیته فرعی انجمن وکلای آمریکا در مورد نظارت بر زندان‌ها، معتقد است «از نظر ظاهری، این معنا ندارد؛ ما می‌توانیم ببینیم که چگونه مرگ و میر در ماه‌های تابستان افزایش می‌یابد.»

«دیچ» به یک مطالعه اشاره کرده که نشان می‌دهد حدود ۱۳ درصد از مرگ و میر‌ها در زندان‌های تگزاس در طول ماه‌های گرم بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۹ ممکن است به گرمای شدید نسبت داده شود.

این مطالعه نتیجه گرفت که تهویه مطبوع برای زندان‌های تگزاس «ممکن است بخش مهمی از محافظت یکی از آسیب‌پذیرترین جمعیت زندانیان باشد.»

برخی از این موارد ممکن است مرگ و میر ناشی از مواد مخدر باشد اما باید دستکم این احتمال پذیرفته شود که وقتی گرما به این حد می‌رسد، و افرادی بدون سابقه بیماری قبلی در سلول‌های خود می‌میرند، ممکن است ارتباطی بین این مرگ‌ومیرها با گرما وجود داشته باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *