رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وضعیت زندان فرد بازداشت شده در حادثه کنگره آمریکا

16:00 - 29 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۱۳۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وضعیت زندان فرد بازداشت شده در حادثه کنگره آمریکا
افشای تصاویری از وضعیت یکی از افراد بازداشت شده در جریان شورش‌ ۶ ژانویه در کنگره آمریکا بار دیگر جنجال‌هایی را در این کشور ایجاد کرد.

خبرگزاری میزان – رسانه‎های آمریکایی به تازگی تصاویری از یک متهم بازداشتی مربوط با پرونده ناآرامی‌های ۶ ژانویه در کنگره، منتشر کرد.

پایگاه «گیت وی پاندیت»، تصاویری از «رایان سامسل»، متهم فعلی در پرونده ۶ ژانویه را منتشر کرده و می‎گوید که این تصاویر مربوط به بازداشت «سامسل» در سلول انفرادی مرکز بازداشت فدرال در «فیلادلفیا» است. 

بر اساس گزارش این رسانه آمریکایی، «رایان سامسل» در انتظار محاکمه مربوط به شرکت در شورش‌ ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در زندان به سر می‌برد.

پایگاه مذکور در گزارش خود می‎گوید که «رایان سامسل» به مدت بیش از ۵ ماه را در سلول انفرادی در بازداشتگاه فدرال فیلادلفیا گذرانده در حالی که سلول وی حتی ابتدایی‌ترین امکانات را نیز نداشته است.

 

افشای تصاویری از وضعیت یک بازداشتی شورش ۶ ژانویه در زندان‌های آمریکا‌

 

با این وجود اداره زندان‌های فدرال آمریکا در پاسخ به پرسش‎هایی درباره صحت تصاویر منتشر شده، مدعی شده که تصاویر یک سلول واقعی را در اداره بازداشت فیلادلفیا ارائه نمی‌دهد.

«سامسل» از زمان بازداشت خود در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ به چند اتهام در ارتباط با شورش کنگره در زندان به سر می‌برد.

فرد بازداشت شده مرتبا به بازداشت موقت خود اعتراض کرده است، اما در هر مورد به دلیل شدت اتهامات علیه او - از جمله حمله به یک افسر مجری قانون - و سابقه طولانی جنایی قبلی، از تسهیلاتی مانند آزادی پیش از محاکمه محروم شده است.

«سامسل» پیش از شورش کنگره در سال ۲۰۲۱، سابقه ۹ مورد اتهام که بیشتر آن‌ها مربوط به رفتار‌های تهاجمی و یا نوعی «تهدید تروریستی» بوده است، دارد.

این گزارش می‎افزاید: «رایان سامسل» اکنون از ژانویه ۲۰۲۱ بدون محاکمه در زندان نگهداری می‌شود؛ وی در طول ۲ سال و نیم بدون محاکمه به ۱۷ مرکز مختلف منتقل شده است.

فرد مذکور همچنین از زمان بازداشت در ژانویه ۲۰۲۱ مورد ضرب و شتم، آزار، شکنجه و بی‎توجهی قرار گرفته است.

رسانه آمریکایی در توصیف محل بازداشت «سامسل»، می‌نویسد: محل بازداشت «سامسل» یک سلول به اندازه یک کمد بوده، بدون پتو و ملحفه و لباس بوده و او ۵ ماه را در این وضعیت گذرانده است.

«گیت وی پاندیت»، تصاویر منتشر شده را تکان‌دهنده توصیف کرده و می‎گوید: این چیزی است که در حال حاضر در آمریکا روی می‌دهد و این چیزی است که ما هستیم.

«رایان سامسل»، گفته است «من را در یک سلول سخت نگه داشتند و در آن سلول خاص حدود پنج، شش ماه بودم.»

این شهروند آمریکایی همین وضعیت بازداشت را در مدت حضور خود در بازداشتگاهی در ویرجینیا توصیف کرده و می‌گوید که سلول محل بازداشت وی هیچگونه امکاناتی مانند دسترسی به تلفن، لباس، پنجره و ... ندارد.

«رایان سامسل»، می‎گوید که دولت آمریکا او را برای ماه‌ها شکنجه کرده تا گروه «پسران مغرور» را که در آشوب ۶ ژانویه نیز حضور داشتند، مورد ضرب و شتم قرار دهد. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *