مارسی؛ کانون فعالیت باند‌های مواد مخدر در فرانسه

9:00 - 26 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۸۱۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مارسی؛ کانون فعالیت باند‌های مواد مخدر در فرانسه
گسترش فعالیت‌های باند‌های مواد مخدر در فرانسه سبب شده کودکان به کانون این جنگ مرگبار کشیده شوند.

خبرگزاری میزان – گسترش فعالیت باند‌های مواد مخدر به ویژه در شهر مارسی فرانسه پیامد‌های اجتماعی و امنیتی متعددی داشته داشت.

مهم‌ترین پیامد اجتماعی این بحران متوجه کودکان و نوجوانان فرانسوی و مهاجران به عنوان افرادی آسیب پذیر است.

سربازگیری باند‌های مواد مخدر در فرانسه عمدتا در رسانه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد و کودکان و نوجوانان آسیب پذیر برای عضویت در این باند‌ها از سراسر فرانسه به خدمت گرفته می‌شوند تا شکاف کمبود نیرو در مارسی به دلیل اتناب افراد محلی از پیوستن به این باند‌ها پر شود.

مارسی؛ کانون فعالیت باند‌های مواد مخدر در فرانسه

ریشه‌های قاچاق مواد مخدر در مارسی، دومین شهر فرانسه طولانی و عمیق است و باند‌هایی که این تجارت مرگبار را کنترل می‌کنند، بسیار پیچیده هستند.

مافیای مواد مخدر در دژ مستحکم خود در مارسی اکنون به تجارت غیرقانونی کوکائین و حشیش روی آورده است.

اگرچه مخاطرات عضویت در باند‌های مواد مخدر فعال در مارسی واضح است، اما به نظر نمی‌رسد باند‌های مذکور در جذب نیرو کمبودی داشته باشند.

کودکان؛ بردگان یک بار مصرف باند‌های مواد مخدر

کودکان و نوجوانان فرانسوی عمدتا توسط باند‌های مواد مخدر اغوا و به آنان می‌پیوندند؛ آن‌ها برای اربابان خود بردگانی یکبار مصرف هستند.

مقام‌های فرانسوی می‌گویند که قاچاقچیان مواد مخدر در شهر مارسی در جنوب فرانسه، نوجوانان آسیب پذیر را از سراسر فرانسه به یک زندگی نیمه برده‌ای می‌کشانند.

از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون ۴۵ کودک و نوجوان عضو باند‌های مواد مخدر در جنگ‌های خیابانی مارسی سلاخی شدند؛ فقط در یک شب در هفته دوم ماه آوریل ۳ نفر کشته و ۸ نفر زخمی شدند.

تعداد فزاینده تلفات کودکان و نوجوانان عضو باند‌های مواد مخدر در مارسی بازتاب رشد انفجاری خشونت در آنتورپ و روتردام بلژیک است، بنادری که بیشتر کوکائین اروپا از طریق آن‌ها از طریق باند‌های مرتبط با کارتل‌های مکزیکی قاچاق می‌شود.

یک مقام پلیس فرانسه، می‌گوید: باند‌های روح مانند مواد مخدر با برون سپاری معاملات خیابانی به کودکان و نوجوانان می‌توانند مطمئن باشند که آن‌ها در صورت دستگیر شدن اطلاعات کافی در مورد شبکه ندارند تا به پلیس منتقل کنند.

قضات مارسی می‌گویند از هر ۱۰ نوجوانی که اکنون در پرونده‌های مواد مخدر این شهر می‌بینند، ۴ نفر از خارج از مارسی آمده اند.

یکی از اصلی‌ترین پلتفرم‌های استخدام که باند‌های مواد مخدر برای استخدام کودکان و نوجوانان استفاده می‌کنند، اسنپ چت است که در میان نوجوانان فرانسوی محبوبیت دارد.

کودکان و نوجوانان فرانسوی پس از ورود به مارسی مستقیما به بدنام ترین مناطق اروپا در شمال مارسی منتقل می‌شوند.

یک قاضی کودکان، می‌گوید: به کارگیری کودکان و نوجوانان در باند‌های مواد مخدر در مارسی یک استثمار خالص است؛ زیرا نوجوانان مجبورند ساعت‌های طولانی کار کنند و ریسک‌های بزرگی را متحمل شوند.

وکیلی که وکالت برخی از نوجوانان و کودکان مذکور را برعهده داشته، می‌گوید که کودکان و نوجوان شهر‌های دیگر آسیب پذیرتر هستند؛ آن‌ها در مقایسه با محلی‌ها کمتر حقوق می‌گیرند و در صورت دستگیر شدن با پول نقد و مواد مخدر، باید بدهی خود را به باند‌هایی که برایشان کار می‌کنند، پرداخت کنند.

مهاجران الجزایری و نیجریه‌ای در حالی به عضویت این باند‌ها در می‌آیند که فکر می‌کنند برای کار در سایت‌های ساختمانی استخدام شده‌اند.

یک مقام مارسی، می‌گوید: مارسی، الدورادو نیست؛ اعضای باند‌های مواد مخدر با خشونت، شکنجه، اعمال وحشیانه و بدهی‌های جعلی مواجه هستند؛ آن‌ها کاملا تحت سلطه باند‌ها هستند و حتی به خاطر عدم سریع شمارش پول مجازات می‌شوند.

همچنین یک قاضی می‌گوید: عمده قربانیان، پیش‌تر قربانی قاچاق انسان شده‌اند؛ برخی کودکان و نوجوانان به محض ورود به مارسی ضرب و شتم و شکنجه می‌شوند؛ آن‌ها مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *