سایه سنگین بحران بی‌خانمانی بر المپیک ۲۰۲۴ فرانسه

12:03 - 04 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۴۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سایه سنگین بحران بی‌خانمانی بر المپیک ۲۰۲۴ فرانسه
طرح دولت فرانسه برای خارج کردن افراد بی خانمان از پاریس پیش از برگزاری المپیک ۲۰۲۴ سبب بروز جنجال و خشم عمومی شد.

خبرگزاری میزان – دولت فرانسه قصد دارد هزاران بی خانمان را پیش از بازی‌های المپیک سال آینده در این کشور، از پاریس، پایتخت خارج کرده و در مناطق دیگری که در آینده ساخته خواهند شد، اسکان دهد؛ این امر به بروز واکنش‌های جدی منجر شد.

طرح خارج کردن افراد بی خانمان از پاریس

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، بر اساس طرح دولت فرانسه برای حل بحران بی خانمانی در پایتخت پیش از المپیک ۲۰۲۴، افراد بی خانمان برای خروج از پایتخت متقاعد و تشویق می شوند.

دولت فرانسه از اواسط ماه مارس از بخشداران محلی و سیاستمداران سراسر کشور خواسته است تا زمینه خروج افراد بی خانمان از پاریس را فراهم کنند؛ این درخواست با اعتراض مقام‌های مناطق اسکان آتی بی خانمان‌ها مواجه شد.

وزیر مسکن فرانسه اخیرا به پارلمان این کشور اعلام کرد که مراکز اسکان اضطراری بی خانمان‌ها در پاییز امسال به اسکان بازدیدکنندگان جام جهانی راگبی تخصیص می‌یابد و همین امر در مورد برگزاری المپیک در جولای و آگوست ۲۰۲۴، تغییرات لازم است.

منتقدان می‌گویند که یکی از مناطقی که دولت برای اسکان افراد بی خانمان در نظر گرفته، زمینی بایر در نزدیکی ریل قطار است؛ این زمین به دلیل آلودگی‌های مختلف مناسب راه اندازی مرکز اسکان بی خانمان‌ها نیست.

شهردار پاریس در واکنش به انتقاد‌های گسترده از جانب سیاستمداران محلی و فعالان حقوق بشری درباره طرح خارج کردن افراد بی خانمان از پایتخت فرانسه ادعا کرد: راه‌اندازی مراکز پذیرش و یافتن محل اقامت برای بی‌خانمان‌ها و مهاجران در خارج از پاریس یک راه‌حل بود، اما باید به درستی سازماندهی می‌شد؛ این یک مشکل دیرینه کاملا بی ارتباط با بازی‌های المپیک است و من مدت‌ها پیش از دولت خواستم تا در این زمینه برنامه‌ای ارائه کند.

وی همچنین گفت که یکی از سناتور‌های فرانسوی قصد دارد پیش نویس قانونی برای تصویب طرحی ملی جهت توزیع مهاجران و بی خانمان‌ها در سراسر فرانسه را در پایان ژوئن ارائه کند.

یک فعال حقوق بشری در این باره گفت: اسکان افراد بی خانمان در شرایط خوب در سراسر فرانسه در اصل اقدامی مثبت است، اما آیا دولت فرانسه منابع لازم را برای چنین کاری مورد استفاده قرار می‌دهد؟

بحران بی خانمانی در فرانسه

به گزارش «یورو نیوز»، بر اساس آخرین گزارش ارائه شده به دولت فرانسه درباره بی خانمانی در این کشور، تعداد افراد بی خانمان و افرادی که در شرایط بد زندگی می‌کنند، در حال افزایش است.

شمار افراد بی خانمان در فرانسه در سال ۲۰۲۲ در قیاس با سال ۲۰۱۲ حدود ۱۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

کارشناسان با اشاره به این که آمار‌های موجود در زمینه بی خانمانی در فرانسه محافظه کارانه است، تلاش‌های دولت فرانسه برای حل و فصل این بحران را ناکافی می‌دانند.

برخی از آمارها، شمار افراد بی خانمان و ساکن در شرایط بد را در فرانسه ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر می‌دانند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *