مرگ 3 زندانی در زندان‎های ایالتی آمریکا

12:42 - 19 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۰۹۳۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش‌ها حاکی از شرایط بد زندان‌های ایالت آلاباما در آمریکاست که اخیرا نیز سه زندانی در آنها جان خود را از دست داده اند.

خبرگزاری میزان – رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که اخیرا سه زندانی در زندان‌های ایالت «آلاباما» جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش «ایندیپندنت»، این امر حاکی از وخامت سیستم زندان‌های آلاباماست و در سال 2020 نیز وزارت دادگستری آمریکا به دلیل خشونت بیش از حد و سابقه ایمنی ضعیف، علیه سیستم زندان‌های این ایالت تنظیم شکایت کرده است.

بر اساس سوابق ایالتی گزارش شده از سوی موسسه «مارشال پراجکت»، اخیرا مقامات زندان «ویلیام دونالدسون»، از مرگ یک زندانی 60 ساله سیاه‌پوست خبر دادند.

علاوه بر این از اواخر ماه سپتامبر تاکنون دو نفر دیگر نیز بر اثر ضربات چاقو در زندان‌های آلاباما جان خود را از دست دادند.

گزارش نهادهای حقوق بشری و همچنین روایات زندانیان حاکی از شرایط بد در زندان‌های ایالت آلاباماست.

برخی از این موارد شامل شامل کمبود کارکنان، فرصت‎های اندک برای آزادی مشروط، خشونت فراگیر و تجاوز جنسی، مصرف مواد مخدر، خودکشی و افزایش 50 درصدی مرگ زندانیان در طول 5 سال اخیر است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، از آغاز سال جاری تاکنون 14 نفر در زندان‌های این ایالت جان خود را ازدست داده‌اند.

این ایالت تنها یکی از هفت مورد در آمریکاست که به زندانیان برای کار بحث برانگیزشان در پشت میله‌های زندان پولی پرداخت نمی‌‌شود.

زندانیان می‌گویند که مقامات زندان‌ها در آلاباما اخیرا در یک اقدام تنبیهی وعده‌های غذایی را کاهش داده و یا غذاهای غیر قابل مصرف به آنها داده‌اند؛ وضعیت بهداشتی در زندان‌ها بحرانی گزارش شده است.

یک روزنامه‌نگار آلابامایی در این باره می‌گوید: من فکر می‌کنم که جمعیت زندانی در آلاباما به اتفاق آرا موافق هستند که شرایط داخل زندان‌ها آنقدر وخیم، بسیار ناامید کننده، خشونت‌آمیز، هرج و مرج، فاسد، و خطرناک است که وضعیت باید تغییر کند.

وی امی‎گوید که مشکلات ازدحام بیش از حد، کمبود کارکنان، خشونت و فساد برای سیستم زندان‌ها در آمریکا از ویژگی‌های اساسی است و در هر زندان و بازداشتگاهی در سراسر آمریکا وجود دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *