25 نفر در صف اعدام اوکلاهاما تا سال 2024 قرار گرفتند

12:44 - 16 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۸۷۶۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بر اساس برنامه‌ریزی اوکلاهاما، تا سال 2024 میلادی 25 نفر از محکومان اعدام این ایالت اعدام خواهند شد.
خبرگزاری میزان - دادگاه استیناف جنایی اوکلاهاما تاریخ اعدام 25 نفر از 43 زندانی محکوم به اعدام این ایالت را تعیین کرده است و تقریباً یک اعدام در هر ماه را از آگوست 2022 تا دسامبر 2024 برنامه ریزی کرده است.

به گزارش «دث پنالتی اینفو»، اگر این برنامه‌ریزی اجرا شود، این اعدام‌ها در تاریخ این ایالت بی‌سابقه خواهد بود.

58 درصد از محکومان اعدام این ایالت، شامل چندین زندانی با بیماری روانی شدید، آسیب مغزی و افرادی خواهد بود که ادعای بی‌گناهی دارند و بر اساس این برنامه‌ریزی با مرگ روبرو خواهند شد که از این لحاظ هم در تاریخ این ایالت بی‌سابقه خواهد بود.

این اعدام‌ها قرار است در چهار مرحله با هر کدام شش اعدام، به اضافه بیست و پنجمین اعدام دیگر تا سال 2024 انجام شود. در هر مرحله، اعدام ها در فواصل چهار هفته‌ای برنامه‌ریزی می‌شوند و پس از آن یک ماه بدون اعدام قبل از شروع مرحله بعدی سپری می‌شود.

بررسی مرکز اطلاعات مجازات اعدام در مورد 98 اعدام انجام شده در آمریکا که از سال 2017 تا 2021 انجام شد، نشان می‌دهد که تقریباً 85 درصد از اعدام شدگان شواهدی دال بر یک یا چند مورد از اختلالات قابل توجه را داشتند. از جمله این اختلالات می‌توان به بیماری روانی جدی؛ آسیب مغزی، آسیب رشدی مغز، یا ضریب هوشی در محدوده ناتوانان ذهنی؛ آسیب جدی مزمن در دوران کودکی و آسب‌های ناشی از مورد سوء استفاده قرار گرفتن در دوران کودکی اشاره کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا اعدام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *