بومیان آمریکا سه برابر دیگر گروه‌ها بازداشت می‌شوند

8:13 - 21 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۰۰۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بومیان آمریکا سه برابر دیگر گروه‌ها بازداشت می‌شوند
اطلاعات جمع‌آوری شده نشان می‌دهد که بومیان آمریکا سه برابر سفیدپوستان در این کشور از سوی پلیس بازداشت می‌شوند.

خبرگزاری میزان - مردم بومی آمریکا در نظام حقوقی، کیفری بیش از حد حضور دارند؛ افراد بومی در زندان‌های ایالتی و فدرال به میزان ۷۶۳ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر زندانی می‌شوند.

به گزارش «پریسون پالیسی»، این نرخ بازداشت دو برابر نرخ عمومی و ۴ برابر نرخ بازداشت سفیدپوستان در زندان‌های ایالتی و فدرال آمریکا به شمار می‌رود.

این تفاوت در زندان‌ها نیز وجود دارد، به طوری که افراد بومی در زندان‌های محلی به میزان ۳۱۶ در هر ۱۰۰ هزار نفر بازداشت می‌شوند.

حتی زمانی که داده‌های مربوط به حبس بر اساس نژاد تفکیک می‌شوند، نحوه شمارش افراد بومی زندانی متناقض است و اغلب تعداد آن‌ها را کمتر گزارش می‌کند، زیرا افرادی که دو یا چند نژاد را گزارش می‌کنند بسته به اینکه چه کسی داده‌ها را منتشر می‌کند به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

مردم بومی بیش از حد در زندان‌ حضور دارند

با این حال، آخرین داده‌های حبس نشان می‌دهد که سرخ‎پوستان آمریکایی و بومیان آلاسکا در مقایسه با سایر گروه‌های نژادی و قومی، میزان بالایی از حبس را دارند. در زندان‌ها، افراد بومی بیش از دو برابر سفیدپوستان زندانی هستند و در بازداشتگاه‌ها این اختلاف حتی بیشتر است.

زنان بومی به ویژه در جمعیت زندانیان آمریکا بیش از حد حضور دارند؛ آن‌ها در سال ۲۰۱۰، حدود ۲.۵ درصد از زنان در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها را تشکیل می‌دادند.

این در حالی است که در آن سال، زنان بومی تنها ۰.۷ درصد از کل جمعیت زنان آمریکا بودند.

حبس بیش از حد آن‌ها جنبه دیوانه کننده دیگری از اقدام در جهت ایجاد بحران‌های حقوق بشری است که زنان بومی با آن مواجه هستند، از جمله بحران زنان بومی مفقود و کشته شده و میزان بالای قربانیان جنسی و سایر خشونت‌ها.

علاوه بر زندان‌ها و بازداشتگاه‌های محلی، دو هزار و ۱۸۰ نفر در زندان‌های مناطق مختص به سرخپوستان آمریکایی وجود دارند.

اداره آمار دادگستری آمریکا داده‌هایی را در مورد وضعیت زندان‌ها در این مناطق جدا از سایر زندان‌های محلی در آمریکا جمع‌آوری و منتشر می‌کند، با این حال، هیچ داده‌ای در مورد نژاد یا قومیت افراد زندانی در این مناطق وجود ندارد.

گسترش سریع فضای زندان در مناطق سرخپوستان یعنی در سرزمین‌های قبیله‌ای با روند اخیر در سراسر این کشور ادامه دارد.

جمعیت زندان‌ها در طول سه دهه گذشته به شدت افزایش یافته است که ابتدا به ازدحام بیش از حد منجر شده است و سپس ادارات پلیس اعلام می‌کنند که برای کاهش ازدحام بیش از حد نیاز به ساخت زندان‌های بیشتر یا بزرگتر دارند. اما در حالی که زندان‌های جدید ممکن است در کوتاه‌مدت جمعیت زندان‌های موجود را کاهش دهند، اما می‌توانند زمینه حبس بیشتری را در درازمدت فراهم کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *