مرگ 16 زندانی در زندان ریکرز آمریکا

13:05 - 06 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۵۷۱۵۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رکورد مرگ و میر در زندان بدنام ریکرز نیویورک در نیمه نخست سال میلادی جاری شکسته شد.

خبرگزاری میزان – مرگ و میر در سیستم زندان‌های آمریکا در حالی رخ می‌دهد که وزارت دادگستری این کشور در اجرای قانون شمارش مرگ و میر در زندان‌ها شکست خورده است.

به گزارش «نیویورک تایمز»، در هشت ماهه نخست سال جاری میلادی 16 زندانی در زندان بدنام «ریکرز» نیویورک آمریکا جان خود را از دست دادند؛ رقمی که در هشت سال گذشته بی سابقه بوده است.

زندان «ریکرز» مانند دیگر زندان‌های نیویورک مدت هاست که در محاصره مشکلات لاینحلی قرار دارند که با شیوع گسترده کرونا در زندان‌ها و ابتلای کارکنان این مراکز با موج جدیدی از خشونت و بی نظمی نیز مواجه شد.

کاهش شمار کارکنان زندان‌ها سبب شد، برخی زندانیان بی غذا بمانند یا دسترسی به مراقبت‌های پزشکی نداشته باشند.

تا سپتامبر سال جاری 16 زندانی در زندان «ریکرز» جان خود را از دست دادند؛ این رقم با کل زندانیان جان باخته در «ریکرز» در سال 2021 برابر است.

بیشتر کشته شدگان مرد، سیاهپوست یا اسپانیایی تبار هستند.

علت مرگ کشته شدگان نیز عمدتا تاخیر در ارائه مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی و خودکشی‌های مشکوک بوده است.

آمار زندانیان کشته شده در زندان «ریکرز» در سال جاری این احتمال را تقویت می‌کند که امسال مرگبارترین سال سیستم زندان‌ها از سال 2013 باشد.

در حالی که شهردار و رئیس اداره زندان‌های نیویورک وعده تغییر در وضعیت موجود زندان‌ها را داده اند، وکلای زندانیان گفته اند که شهر قادر به حفظ امنیت زندانیان نیست و خواستار مدیریت زندان‌ها توسط فردی خارج از دایره مقام‌های شهر هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *