وضعیت بحرانی بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا؛ از غذای فاسد تا «دستمزدهای برده‌داری»

11:27 - 15 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۲۰۵۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وضعیت بحرانی بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا؛ از غذای فاسد تا «دستمزدهای برده‌داری»
روایت‌های مطرح شده از سوی زندانیان حاکی از وضعیت بحرانی آنها در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکاست.

خبرگزاری میزان - «دستمزد‌های برده‌داری» و شرایط نامطلوب باعث اعتصاب غذا در بازداشتگاه‌های اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا شده است؛ شرکت کنندگان می‌گویند که شرایط بد و دستمزد بسیار پایین آن‌ها را وادار به راه‌اندازی اعتراض چند هفته‌ای کرده است.

به گزارش الجزیره، «کروز مارتینز»، ۲۲ ساله، یکی از افرادی است که در این اعتصاب شرکت کرده و می‌گوید در برابر شرایط موجود در مراکز بازداشت مهاجرت در آمریکا ایستاده است.

مارتینز یکی از حدود ۴۵ بازداشتی است که در اعتصاب غذا در دو مرکز تحت کنترل اداره مهاجرت و گمرک آمریکا (ICE) در کالیفرنیا شرکت داشتند. هر دوی این زندان‌ها از سوی شرکت‌های خصوصی و پیمانکاری اداره می‌شوند.

نزدیک به دو هفته از آخرین غذا خوردن مارتینز می‌گذرد، واقعیتی که درد‌های شدید او را مدام یادآوری می‌کند.

اما مارتینز در یک تماس تلفنی اخیر به شبکه الجزیره گفت که به دلیل شرایط دلخراش و هزینه‌هایی که زندگی را در داخل این تأسیسات غیرقابل تحمل می‌کند، به خصوص زمانی که با آنچه او «دستمزد برده‌داری» توصیف می‌کند، تحت فشار قرار گرفت تا اعتراض کند.

این مهاجر بازداشت شده در مرز‌های آمریکا می‌گوید: غذا‌های فاسد، قیمت‌های بالا، انتظار طولانی برای درمان پزشکی؛ ما از این وضعیت خسته شدیم و تصمیم گرفتیم صدای خود را بلند کنیم؛ بسیاری از ما بر این باوریم که این آخرین فرصت ما است.

این اعتراض در حالی برگزار می‌شود که مقامات کالیفرنیا درباره موضوعات مربوط به کارگران زندانی و نقش شرکت‌های خصوصی در زندان‌ها و مراکز بازداشت مهاجران این ایالت بحث می‌کنند.

مارتینز که از سال ۲۰۱۵ در هیوستون، تگزاس زندگی می‌کرد، گفت: من هرگز در زندگی‌ام تا این حد گرسنه نمانده‌ام. اما ما می‌خواهیم در کنار خانواده هایمان باشیم.

در شکایتی که در ۲۳ فوریه ارائه شد، گروه‌های حقوق بشری، از جمله اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) و انجمن حقوقی آسیا (ALC)، اعلام کردند که شرکت‌های خصوصی اداره کننده این زندان‌‎ها اقدام به ایجاد محدودیت و تنبیه افرادی کرده‌اند که در این اعتصاب دست داشته‌اند.

«عاصم مهتا»، وکیل ALC که در این شکایت دخیل است، گفت: شرکت‌های اداره کننده زندان دست به اقدام تلافی‌جویانه آشکار علیه زندانیان زده‌اند.

«اندرو فری»، وکیل سابق مهاجرت که روی پرونده‌های قبلی علیه اداره کنندگان زندان کار می‌کرد، گفت که «فضای محرومیت» در تأسیسات زیر نظر این شرکت‌ها رایج است و شرایطی را ایجاد می‌کند که در آن زندانیان برای کار کردن تحت فشار قرار دارند.

استفاده از کارگران زندانی برای برخی وظایف در سراسر سیستم عدالت کیفری آمریکا رایج است و طرفداران عدالت اجتماعی این عمل را به عنوان استثمار توصیف می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *