قانونی بودن برده داری در زندان‌های آمریکا

11:09 - 30 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۸۳۸۴۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
برده داری در زندان‌های آمریکا همچنان قانونی است.

خبرگزاری میزان – آمریکا در حالی خود را به عنوان یک کشور مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند که برده داری در زندان‌های این کشور همچنان قانونی است.

به گزارش «واشنگتن پست»، زندانیان در زندان‌های ایالتی و فدرال آمریکا از طریق کار بدون دستمزد یا دستمزد ناچیز زندانیان در جریان است؛ زیرا قوانین این کشور برده داری به عنوان مجازات برای جنایت را مجاز می‌داند.

150 سال پس از به اصطلاح لغو برده داری در آمریکا 5 ایالت این کشور قصد دارند در ماه نوامبر رای گیری برای لغو برده داری در زندان‌ها را برگزار کنند، اما حتی موفقیت این رای گیری نیز سبب تغییر پروتکل‌های کار و دستمزد زندانیان نمی‌شود.

یک مورخ تاریخ برده داری در آمریکا می‌گوید: باید با این واقعیت کنار بیاییم که همان قانونی که بردگان را آزاد کرد، بندی برای بردگی مجدد آن‌ها در نظر گرفته است؛ آمریکا مردان و زنان سیاهپوست را با زندانی کردن و فروش نیروی کارشان به شرکت‌های خصوصی به بردگی بازگرداند.

وی افزود: این افراد دیگر سکوت خود را شکسته اند.

آمریکا بالاترین میزان حبس را در میان کشورهای جهان دارد و سیاهپوستان را با نرخ نامتناسبی زندانی می‌کند.

کارگران زندانی در آمریکا سالانه حدود 2 میلیارد دلار کالا و بیش از 9 میلیارد دلار خدمات تولید می‌کنند؛ این در حالیست که براساس گزارش‌های مذکور، کارگران زندانی در زندان‌های هفت ایالت دستمزد ناچیزی دریافت می‌کنند و زندانیانی که از انجام کار امتناع کنند، با حبس در سلول انفرادی یا حذف از فهرست آزادی به دلیل حسن اخلاق مجازات می‌شوند.

دادگاه عالی آمریکا در سال 2002 پرونده ای در مورد مصونیت مقام‌های زندان از مسئولیت درباره کارگران زندانی را بررسی کرد.

در سال 2016، کار اجباری و دستمزدهای ضعیف در نهایت منجر به بروز بزرگ‌ترین اعتصاب زندان در تاریخ آمریکا شد، به طوری که حدود 24 هزار زندانی دستکم در زندان‌های 12 ایالت از کار خودداری کردند.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، ماه گذشته، زندانیان در «آلاباما» دست به اعتصاب زدند و با امتناع از کار در رختشویی یا سرویس‌های سرایداری، کار زندان را فلج کردند.

منتقدان می‌گویند که نابوده برده داری در زندان‌های آمریکا نیازمند توجه بیشتر به مسئله حقوق بشر در این مراکز است؛ زیرا معضل کار اجباری در زندان‌های آمریکا بر سیستم خشونت آمیز تحقیر کننده ای استوار است که نقش مهمی در ساختار این مراکز دارد.

  انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *