آمریکا رکورددار بیشترین زندانی در میان کشورهای جهان

10:10 - 13 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۱۵۹۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمریکا رکورددار بیشترین زندانی در میان کشورهای جهان
آمریکا بیشتر از هر کشور دیگری در جهان شهروندان خود را بازداشت و زندانی می‌کند.

خبرگزاری میزان – آمریکا همچنان درصد بیشتری از جمعیت خود را در مقایسه با هر کشور دیگری زندانی می‌کند.

به گزارش پایگاه «فرچون»، آمریکا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت خود، ۵۳۰ نفر را زندانی می‌کند و این امر آمریکا را به یکی از بزرگترین زندانبانان جهان تبدیل می‌کند.

در واقع آمریکا تا سال ۲۰۱۹ بیشترین درصد از جمعیت خود را در مقایسه با دیگر کشور‌های جهان در زندان داشت؛ این به دنبال رشد مداوم جمعیت زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها در دهه ۱۹۷۰ بود؛ پس از موجی از قوانین و سیاست‌های «سخت در مورد جرم و جنایت» که در این کشور وضع شد.

در حالی که نیاز به کاهش حبس جمعی به طور فزاینده‌ای احساس شده است، کارشناسان آمریکایی در مورد علت افزایش جمعیت زندان‌ها یا بهترین راه برای کاهش آن، توافق ندارند.

افزایش جمعیت زندانیان

رشد زندانیان دسته جمعی با افزایش جرم آغاز شد؛ قتل‌ها که در دهه ۱۹۶۰ به طور متوسط حدود ۵ هزار نفر در سال بود، در دهه ۱۹۷۰ افزایش یافت و در سال ۱۹۹۱ نیز به بیش از ۲۴ هزار مورد رسید.

افزایش جرایم جرقه موجی از قوانین تنبیهی دو حزبی، استخدام هزاران افسر پلیس و طرز فکر «سخت‌گیرانه در قبال جرم» را برانگیخت که در تمام جنبه‌های قوانین جزایی آمریکا نفوذ کرد. سیاست سیستمی، بر اقدامات تنبیهی بیشتر متمرکز شد و احکام طولانی‌تری به‌ویژه برای جرایم تکراری و خشونت‌آمیز ایجاد کرد.

با گذشت زمان، این امر منجر به پیری جمعیت زندانیان امروزی در این کشور شد؛ بر اساس تحقیقات «پیو»، تعداد افراد ۵۵ سال یا بیشتر در زندان‌های ایالتی و فدرال آمریکا از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۶ حدود ۲۸۰ درصد افزایش یافته است.

 

آمریکا رکورددار بیشترین زندانی در میان کشورهای جهان

 

افزایش جرم و جنایت

پس از دهه ۱۹۷۰، افراد بیشتری به دلیل جرایمی مانند مواد مخدر و سایر جرایم که به ندرت منجر به زندان می‌شدند به زندان رفتند.

در همین حال، جنایات شدید خشونت آمیز، در دهه ۱۹۹۰ کاهش یافت؛ جنایاتی مانند سرقت مسلحانه و قتل که جرقه حرکت را به سوی حبس جمعی زده بود، به شدت کاهش یافت، اما با وجود همه اینها جمعیت زندانیان کاهش نیافته است.

تعداد افراد محبوس در زندان‌های ایالتی به دلیل قتل بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۰ بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش قتل و مجازات طولانی‌تر برای کسانی است که به این جرم محکوم شده‌اند.

اما مقیاس افزایش برای سایر جرایم، مانند جرایم مواد مخدر، حتی بزرگتر است؛ در این بازه زمانی ذکر شده هزار و ۱۴۷ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *