پاندمی زندان؛ افزایش مرگ‎ومیر در زندان‌های آمریکا

9:57 - 11 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۲۰۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پاندمی زندان؛ افزایش مرگ‎ومیر در زندان‌های آمریکا
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ و هزمان با شیوع ویروس کرونا، آمار مرگ‎ومیر در زندان‌های آمریکا ۳ برابر دیگر گروه‌های جمعیتی افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - تحلیل جدید از مرگ‌ومیر در زندان‌های آمریکا نشان می‌دهد که نرخ کلی مرگ در زندان‌ها در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال پیش از آن ۷۷ درصد افزایش یافته است.

با وجود این، تمامی موارد مرگ در زندان‌های آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا نبوده است.

این آمار نشان‌دهنده تأثیر عمیق همه‌گیری کرونا بر زندان‌های سراسر آمریکا و ناهماهنگی گسترده در گزارش مرگ‌های زندانیان است.

تحقیق منتشر شده در ساینس ادونسز، جامع‌ترین تحلیل مرگ در زندان‌های آمریکا را از سال ۲۰۲۰ تا به امروز نشان می‌دهد.

این تحقیق شامل درخواست‌های ثبت مرگ از طرف محققان و برخی از داده‌های در دسترس عموم، در صورت لزوم، از ۴۹ اداره زندان ایالتی و فدرال در سراسر آمریکاست.

نائومی سوگی، دانشیار جرم‌شناسی، حقوق و جامعه در دانشگاه کالیفرنیا ارواین، توضیح داد که قبل از این مطالعه، هیچ‌کس تلفات واقعی همه‌گیری کرونا را در زندان‌های آمریکا به‌طور نظام‌مند و ملی درک نکرده بود.

وی گفت: این مطالعه به دنبال مشارکت او در پروژه «پاندمی زندان» است؛ پروژه‌ای که در سال ۲۰۲۰ پس از اعمال قرنطینه در زندان‌های کالیفرنیا برای مهار ویروس کرونا آغاز شد و در نهایت ارتباطات و شفافیت زندان‌ها را به صفر رساند.

سوگی، اظهار کرد: ما با یک خط تلفن، تماس داشتیم و این پروژه بایگانی را با شنیدن آنچه مردم در زندان‌های کالیفرنیا می‌گذرانند آغاز کردیم و شرایطی که افراد توصیف می‌کردند بسیار وخیم و ناراحت‌کننده بود و این امر تنها نقض سلامت آن‌ها ونقض حقوق بشر بود.

افزایش ۳ برابری مرگ در زندان‌های آمریکا در زمان شیوع کرونا

این تیم تحقیقاتی در نهایت تصمیم گرفت تا موارد مرگ در زندان‌های آمریکا را بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ بررسی کند.

نتایج این تحقیق نشان داد که افزایش مرگ در زندان‌های آمریکا ۳ برابر دیگر گروه‌های جمعیتی در این کشور در سال ۲۰۲۰ و همزمان با شیوع کرونا بود.

همانطور که در این مطالعه نشان داده شد، برخی از ایالت‌ها اطلاعات مربوط به حضانت یا اطلاعات دقیق‌تر مرگ، از جمله ماه مرگ، گروه سنی یا نحوه مرگ را گزارش نکردند؛ تنوع قابل توجهی در نحوه ثبت مرگ زندانیان در زندان‌های آمریکا باعث شد محققان به این نتیجه برسند که تعداد مرگ‌ومیر ناشی از کرونا به شدت تأثیر این همه‌گیری را بر جمعیت زندانیان دست کم گرفته است.

یک مثال از اداره آمار دادگستری ۲۰۲۲ می‌آید که گزارش داد ۲ هزار و ۵۰۰ زندانی آمریکا به دلایل مرتبط با کرونا بین مارس ۲۰۲۰ تا فوریه ۲۰۲۱ جان خود را از دست داده‌اند. 

علل ناشناخته مرگ در زندان‌های آمریکا

اما چیزی که این عدد نشان نمی‌دهد میزان مرگ‌ومیر طبیعی در زندان‌هاست؛ از جمله مواردی که به کرونا وابسته نیستند، در سال ۲۰۲۰ مرگ‌های غیرطبیعی در کنار موارد غیرطبیعی مانند خودکشی، قتل، ضربه روحی یا مصرف بیش از حد، افزایش یافت.

سوگی در بخشی دیگر توضیح داد که افزایش‌های شگفت‌انگیزتر و نگران‌کننده‌تر ناشی از علل ناشناخته در سال ۲۰۲۰ بود، به‌ویژه از آنجایی که زندان‌های کالیفرنیا، اورگان، میزوری، مریلند و نیویورک پیش از همه‌گیری گزارش‌های تعداد زیادی از علل ناشناخته را داشتند.

این افزایش‌های شدید نشان‌دهنده شکست‌های نظام‌مند است که به‌طور همزمان خطر بیماری و دسترسی محدود به مراقبت‌های پزشکی را افزایش می‌دهد و کمبود کارکنان و منابع پزشکی محدود در برآوردن نیاز‌های مراقبت‌های بهداشتی اولیه و تخصصی جمعیت زندان‌ها وجود دارد.

نکته دیگری که محققان بر آن تاکید می‌کنند این است که چگونه اقدامات مرتبط با بیماری کرونا، از جمله قرنطینه، حرکت محدود یا سلول انفرادی به جای انزوای پزشکی، همگی به اضطراب زندانیان، استرس و سایر شرایط سلامت روان کمک می‌کنند.

علاوه بر این، نویسندگان خاطرنشان می‌کنند که کل مرگ‌و‌میر زندان‌های آمریکا در سال ۲۰۲۰ افزایش می‌یابد.

بر اساس تحلیل دیگری، آن‌ها دریافتند که مناطق با نرخ مثبت کرونا در اطراف زندان‌ها با افزایش نرخ مرگ افراد زندانی در این مراکز مطابقت دارد.

این تحقیق نشان می‌دهد که کارکنان زندان، علی‌رغم ممنوعیت‌ها و قرنطینه‌های گسترده بازدیدکنندگان زندان در سال ۲۰۲۰ با هدف جلوگیری از گسترش کرونا از جوامع اطراف به زندان‌ها، ناقلان مهم انتقال کرونا باقی مانده‌اند.

به‌طور کلی، محققان استدلال می‌کنند که یافته‌های آن‌ها نشان‌دهنده نیاز به سیاست‌های بهتر برای پیشگیری از همه‌گیری‌های آینده است و اینکه چگونه شفافیت داده‌ها در مورد مرگ در زندان‌ها وجود ندارد. 

محققان معتقدند با وجود قانون گزارش مرگ در بازداشت، از سال ۲۰۱۹ تاکنون هیچ اطلاعات عمومی در مورد مرگ در زندان‌های آمریکا وجود ندارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *