مرگ ناگهانی ده‎ها زندانی در زندان‌های واشنگتن

10:03 - 14 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۷۵۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ ناگهانی ده‎ها زندانی در زندان‌های واشنگتن
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که تعداد مرگ‌های ناگهانی زندانیان در زندان‌های واشنگتن افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - گزارش جدید ایالتی در آمریکا نشان می‌دهد که دستکم ۳۰ نفر از جولای ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳ به طور غیرمنتظره در زندان‌های ایالتی واشنگتن جان خود را از دست دادند.

این بدان معناست که تعداد مرگ‌ومیر‌ها نسبت به دوره گزارش گذشته افزایش یافته است، زمانی که وزارت زندان‌های واشنگتن ۱۱ مرگ غیرمنتظره را در زندان‌های این ایالت شناسایی کرد.

بررسی اخیر دفتر بازرس زندان‌های واشنگتن، می‎گوید که وزارت زندان ایالتی در مجموع ۵۴ مورد مرگ را در زندان‌های خود ثبت کرده است.

به گفته دفتر مدیریت مالی، در ژوئن ۲۰۲۲، زندان‌های ایالتی واشنگتن حدود ۱۳ هزار نفر را در خود جای داده بودند.

این گزارش می‎گوید: ما می‌خواهیم به خوانندگان گزارش یادآوری کنیم که به خاطر داشته باشند داده‌ها و اعداد گزارش‌شده در اینجا نشان‌دهنده زندگی افراد و اعضای جامعه ما است.

 

مرگ ناگهانی حدود ۳۰ زندانی در زندان‌های واشنگتن طی یک سال

 

خودکشی و بیش‌مصرفی مواد عوامل اصلی مرگ در زندان‌های واشنگتن

دفتر بازرس زندان‌های واشنگتن، گفت: به‌ویژه نگران دو عامل اصلی مرگ‌های غیرمنتظره است: بیش‌مصرفی مواد مخدر و خودکشی.

در این مدت یک ساله ۱۰ نفر به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست دادند، ۶ نفر بر اثر خودکشی و ۶ نفر به دلیل بیماری قلبی و عروقی جان خود را از دست دادند.

۳ مورد از ۶ خودکشی در یک هفته در زندان ایالت واشنگتن رخ داد؛ این گزارش همچنین می‌گوید مرگ ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر و خودکشی در زندان‌های ایالتی «پس از پایان دوره گزارش همچنان افزایش یافته است».

این اعداد شامل مرگ در زندان‌های محلی واشنگتن نمی‌شود که بالاترین میزان مرگ را در این کشور دارند.

پس از مرگ مایکل بوسول، یک زندانی در زندان واشنگتن، این ایالت در سال ۲۰۲۱ قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن بررسی مرگ در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها الزامی است.

مرگ بوسول پس از آن اتفاق افتاد که کادر پزشکی زندان ماه‌ها درخواست‌های درمانی او را رد کردند.

پس از هر مرگ غیرمنتظره در یک زندان ایالتی، وزارت زندان‌های واشنگتن موظف است توصیه‌های ارائه شده از سوی یک کمیته چند سازمانی را برای جلوگیری از مرگ‌های بیشتر در آینده بررسی کند.

از ۶۳ مورد اصلاح برنامه‌ریزی شده، دفتر بازرس زندان‌ها توانست تایید کند که ۵۶ مورد تکمیل شده است.

در میان توصیه‌های ارائه شده در این گزارش، از وزارت زندان‌های واشنگتن خواسته شده تا درمان جهانی اختلال مصرف مواد مخدر را ارائه و خط درمان عوامل خودکشی و بحران را در داخل زندان‌ها ترویج کند.

 

مرگ ناگهانی حدود ۳۰ زندانی در زندان‌های واشنگتن طی یک سال

 

این گزارش می‎گوید: ما امیدواریم که توصیه‌های ارائه شده از سوی این کمیته به جلوگیری از تلفات جانی در آینده کمک کند.

قانون اصلاح مجازات‌ها در اواسط تا اواخر دهه ۱۹۸۰، حجم پرونده‌های زندان را تثبیت و کاهش داد، در حالی که سیاست‌های جدید، از جمله تاکید بر جرایم مواد مخدر که از اواخر دهه ۱۹۸۰ شروع شد، تأثیر چشمگیری بر اندازه جمعیت زندان داشت.

نرخ مرگ زندانانیان در ایالت واشنگتن به مدت ۲۰ سال در حال افزایش بوده است و به تازگی به عنوان یکی از بالاترین‌ها در آمریکا طبقه‌بندی شده است.

 شکایت‌ها و دعاوی مدنی زمانی که تشکیل می‌شود پنجره‌ای به شرایط زندان‌های ۳۸ شهر واشنگتن باز می‌کند.

نبود شفافیت در مورد مرگ و میر در زندان‌های واشنگتن قرار بود در سال ۲۰۲۱ تغییر کند، زمانی که قانونگذاران ایالتی قانونی را تصویب کردند که بر اساس آن زندان‌ها باید گزارش مرگ‌های غیرمنتظره در بازداشت را ظرف ۱۲۰ روز به وزارت بهداشت ارسال کنند، اما تنها ۴ شهر در ایالت واشنگتن این قانون را اجرا کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *