رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خشونت نظام‌مند و سوءاستفاده در سیستم قضایی و زندان‌های آمریکا

15:39 - 18 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۴۵۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت نظام‌مند و سوءاستفاده در سیستم قضایی و زندان‌های آمریکا
رویددادهایی مانند حمله به زندانیان سرشناس در زندان‌های آمریکا نشان دهنده خشونت نظام‌مند در سیستم قضایی و زندان این کشور است.

خبرگزاری میزان - درک شووین، افسر پلیس سابق آمریکا که به دلیل قتل جورج فلوید در زندان به سر می‌برد، در کتابخانه حقوقی یک زندان فدرال در آریزونا هدف ۲۲ ضربه چاقو قرار گرفت و لری نصار، پزشک متهم به آزار جنسی ورزشکاران نوجوان، بار‌ها در سلول خود در یک زندان فدرال در فلوریدا هدف ضربات چاقو قرار گرفت.

حمله به دو زندانی بدنام و سرشناس فدرال از سوی سایر زندانیان در ماه‌های اخیر، نگرانی‌ها را در مورد اینکه آیا اداره زندان‌های فدرال که به طور مزمن با کمبود نگهبان دست و پنجه نرم می‌کند و بحران زده است، می‌تواند افراد تحت بازداشت خود را ایمن نگه دارد، تجدید کرده است.

در سایه مرگ جیمز بالجر، در سال ۲۰۱۸ در یک زندان فدرال ویرجینیای غربی و خودکشی جفری اپستین، سرمایه‌دار متهم به قاچاق جنسی در سال ۲۰۱۹ در زندان فدرال منهتن، اداره زندان‌های آمریکا دوباره تحت نظارت قرار دارد.

مشکلات نظام‌مند بزرگ‌تر در زندان‌های آمریکا

حملات به شووین و نصار، در میان ده‌ها حمله و مرگ زندانیان کمتر شناخته شده فدرال، نشانه‌های مشکلات نظام‌مند بزرگ‌تر در بزرگترین آژانس وزارت دادگستری آمریکاست که همه ۱۵۸ هزار زندانی فدرال را در معرض خطر قرار می‌دهد

 این مشکلات شامل کمبود شدید نیروی انسانی، بدرفتاری کارکنان با زندانیان، خرابی دوربین‌های نظارتی و زیرساخت‌های از هم پاشیده است.

خشونت، این تصور را به چالش کشیده که از سوی برخی از وکلا و کارشناسان عدالت کیفری که در رسانه‌های خبری در زمان محکومیت شووین در سال گذشته نقل شده، تکرار شد که زندان‌های فدرال بسیار ایمن‌تر از زندان‌های ایالتی یا زندان‌های محلی هستند.

 زندانیان مظنون به حمله به شووین و نصار هر دو دارای سابقه خشونت‌آمیز هستند.

ابهام درباره وضعیت زندان‌های فدرال

پس از حمله به شووین، مادرش در یک پست متا که از آن زمان حذف شده بود، شکایت کرد که اداره زندان‌ها او را در مورد جزئیات حمله و وضعیت پزشکی در ابهام و بی‌خبری نگه می‌دارد؛ این امر بازتاب شکایت‌ها در اوایل همه‌گیری کرونا در مورد زندانیانی است که در اثر این ویروس جان خود را از دست دادند.

دانیل لندزمن، معاون مدیر سیاست در گروه حمایت از عدالت جنایی گفت: قتل جرج فلوید از سوی درک شووین یک فاجعه غم‌انگیز و یادآور نابرابری‌هایی بود که سیستم قضایی ما را فراگرفته است.

وی افزود: با این حال، مجازات هیچ کس، صرف‌نظر از جرمش، شامل اعمال خشونت در زمانی که در زندان است، نمی‌شود و حمله به شووین جدیدترین مورد از فهرست طولانی حوادثی است که نیاز فوری به نظارت مستقل همه‌جانبه بر اداره زندان‌های فدرال آمریکا را نشان می‌دهد.

مشکلات شدید و سوءاستفاده جنسی در زندان‌های فدرال

تحقیقات مختلف، مشکلات عمیق و گزارش نشده‌ای را در زندان‌ها کشف کرده است، از جمله سوءاستفاده جنسی افسارگسیخته و سایر رفتار‌های مجرمانه کارکنان، خشونت مزمن، مرگ زندانیان و کمبود شدید کارکنان که واکنش به شرایط اضطراری، از جمله تجاوز به زندانیان را با مشکل مواجه کرده است.

اداره زندان‌های فدرال آمریکا با بیش از ۳۰ هزار کارمند، ۱۲۲ زندان و بودجه سالانه حدود ۸ میلیارد دلار، نظارت بیشتر کنگره و نظارت‌های دولتی را در پی مرگ بالجر و اپستین جلب کرده است.

قانونی که به‌تازگی تصویب شد، اداره زندان‌های آمریکا را ملزم می‌کند تا سیستم‌های امنیتی قدیمی را تعمیر و دوربین‌های از کار افتاده را جایگزین کند.

مایکل هوروویتز، بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا، دو گزارش در این زمینه منتشر کرده که در آن به شکست مدیریت، سیاست‌های معیوب و بی‌کفایتی به‌عنوان عواملی در قتل بالجر اشاره می‌کند.

حوادث مربوط به زندان‌های سطح بالای امنیتی معمولا توجه رسانه‌ها و کنجکاوی عمومی بسیار بیشتری را نسبت به سایر حوادث زندان به خود جلب می‌کند، اما اغلب نشانه‌ای از اختلال عملکرد بزرگتر است.

کولت پیترز، مدیر دفتر زندان‌های آمریکا در پاسخ به هوروویتز نوشت که درس‌های آموخته‌شده از این تحقیقات «در چشم‌انداز اصلاحی گسترده‌تر اعمال خواهد شد»، اما هفته گذشته این آژانس از توضیح جزئیات در مورد تغییراتی که انجام شده خودداری کرد و گفت که «روش‌های امنیتی خاص را مورد بحث قرار نمی‌دهد».

اگرچه عموما تصور می‌شود که برای زندانی‌های فدرال با سطح امنیتی بالا نسبت به زندان‌های عمومی امن‌تر هستند، اما این واحد‌ها هنوز شاهد جرقه‌هایی از خشونت، مانند ضربات چاقو به نصار در یک واحد زندان فلوریدا هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *