وضعیت زندان‌های آمریکا؛ خشونت در مراکز فوق‌امنیتی و حمل سلاح از سوی زندانیان

8:49 - 10 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۶۶۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وضعیت زندان‌های آمریکا؛ خشونت در مراکز فوق‌امنیتی و حمل سلاح از سوی زندانیان
حمله به زندانیان در زندان‌های آمریکا، پرسش‌های بسیاری را درباره وضعیت زندان‌های امنیتی این کشور ایجاد کرده است.

خبرگزاری میزان – «درک شووین»، افسر پلیس سابق آمریکا که به اتهام قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، در زندان به سر می‌برد، به‌تازگی هدف حمله با چاقو در زندان قرار گرفت.

او در زندان فدرال «توسان» ایالت آریزونا هدف حمله قرار گرفت؛ زندانی با سطح امنیتی متوسط که زندانیان شناخته‌شده و امنیتی بسیاری را در خود جای داده است.

نگرانی درباره امنیت زندانیان برجسته و شناخته‌شده در آمریکا

طی سال‌های اخیر حمله به زندانیان شناخته‌شده، پرسش‌های بسیاری را درباره وضعیت زندان‌ها و امنیت زندانیان ایجاد کرده است.

درک شووین تنها زندانی شناخته‌شده‌ای نیست که در زندان‌های آمریکا هدف حمله قرار گرفته و پیش از این افراد شناخته‌شده‌ای مانند «جفری اپستین»، سرمایه‌دار آمریکایی متهم به قاچاق جنسی، نیز در زندان به قتل رسیده‌اند.

به گزارش «دیلی میل»، حمله به درک شووین، دومین حمله جدی در زندان توسان است که طی یک سال خیر روی می‌دهد.

نقص‌های امنیتی در زندان‌های آمریکا

به نظر می‌رسد زندان توسان با سطح امنیت متوسط، با کمبود‌ها و نقص‌های امنیتی بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کند.

در ماه نوامبر ۲۰۲۲ یک زندانی در یکی از زندان‌های ایالت آریزونا، سعی داشت با اسلحه به سمت یکی از مراجعه‌کنندگان به زندان شلیک کند.

وجود سلاح در حمله نوامبر ۲۰۲۲ در این زندان و حمل آن از سوی یک زندانی پرسش‌های بسیاری را درباره چگونگی دسترسی یک زندانی به سلاح در زندان ایجاد کرد؛ در نهایت این زندانی به سمت فرد مراجعه‌کننده شلیک کرد، اما گلوله به هدف اصابت نکرد.

چاقو زدن به شووین در جریان بررسی‌های مداوم اداره زندان‌های فدرال پس از به قتل رسیدن جفری اپستین در زندان در سال ۲۰۱۹ رخ می‌دهد.

حمله جنجالی به «لری نصار» در ماه جولای، تحقیقات در مورد امنیت زندان‌های فدرال را تشویق کرد.

نتیجه تحقیقات درباره وضعیت امنیت در زندان‌های آمریکا

تحقیقات آسوشیتدپرس نقص‌های عمیق و گزارش نشده‌ای را در زندان‌ها، بزرگ‌ترین آژانس اجرای قانون وزارت دادگستری آمریکا با بیش از ۳۰ هزار کارمند، ۱۵۸ هزار زندانی و بودجه سالانه حدود ۸ میلیارد دلار کشف کرده است.

آزار جنسی بسیار گسترده و دیگر رفتار‌های مجرمانه از سوی کارکنان و نگهبان‌ها، ده‌ها فرار، خشونت مزمن، مرگ‌ومیر و کمبود شدید کارکنان، پاسخگویی به شرایط اضطراری، از جمله حمله به زندانیان و خودکشی را سنگین کرده است.

این گزارش آسوشیتدپرس لایه‌به‌لایه سوءاستفاده، بی‌توجهی و اشتباهات مدیریتی را آشکار کرده است؛ از جمله سوءاستفاده جنسی افسارگسیخته از سوی کارکنان و مدیریت نادرست که به‌طور مستقیم به استعفای یکی از مقام‌های زندان‌های آمریکا منجر شد.

فرهنگ مسموم سوءاستفاده جنسی

فرهنگ مسموم و سهل‌گیرانه آزار جنسی از سوی کارکنان زندان‌ها با پوشش‌هایی‌تقویت شده که تا حد زیادی سوء‌رفتار آن‌ها را برای سال‌ها از چشم مردم دور نگه‌داشته است.

در زندان زنان کالیفرنیا اتهاماتی در این زمینه حتی علیه رئیس سابق زندان نیز مطرح شده است.

بیش از ۱۰۰ نفر از کارکنان اداره زندان‌های کالیفرنیا از ابتدای سال ۲۰۱۹ دستگیر، مجرم یا محکوم شده‌اند، اما اداره زندان‌های این شهر چشمان خود را بر روی این جرم‌ها بسته است و در برخی موارد نتوانسته آن‌ها را پس از دستگیری تعلیق کند.

فرار زندانیان از زندان‌ها

گزارش آسوشیتدپرس نشان می‌دهد که ۲۹ زندانی در مدت ۱۸ ماه از زندان‌های فدرال فرار کردند که حدود نیمی از آن‌ها هنوز آزاد هستند. 

در برخی موسسات، در‌ها باز می‌مانند، دوربین‌های امنیتی کار نمی‌کنند و مقام‌های زندان در پاره‌ای از موارد متوجه مفقود شدن زندانی برای ساعت‌ها نمی‌شوند.

قتل یک زندانی در زندان فوق‌امنیتی کالیفرنیا

به گفته مقام‌های آمریکایی، یک زندانی در زندان فوق‌امنیتی کالیفرنیا هفته گذشته پس از ضربات چاقو از سوی ۲ زندانی دیگر جان خود را از دست داد.

براساس گزارش اداره زندان‌های کالیفرنیا، «دیوید مورنو»، ۳۸ ساله، در زندان «تهاچاپی» هدف حمله قرار گرفت.

مقام‌های زندان گفتند که نگهبانان از مواد شیمیایی برای سرکوب سریع حمله استفاده کردند، اما «مورنو» کمتر از یک ساعت بعد در راه بیمارستان جان باخت.

در این رویداد چند سلاح ساخت زندانیان کشف و ضبط شد و تعدادی از زندانیان به انفرادی منتقل شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *