رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مرگ ۴۱ نفر در زندان‌های تگزاس از ابتدای تابستان جاری

11:05 - 05 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۱۳۸۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مرگ ۴۱ نفر در زندان‌های تگزاس از ابتدای تابستان جاری
داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد که ۴۱ نفر در زندان‌های ایالت تگزاس از ابتدای تابستان سال جاری جان باخته‌اند.

خبرگزاری میزان - اکثر زندان‌های تگزاس فاقد تهویه مطبوع هستند و از زمان شروع موج گرمای بی‌سابقه، دستکم ۴۱ زندانی به دلایل مرتبط با قلب یا نامشخص جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس تجزیه و تحلیل صورت گرفته از سوی تگزاس تریبون، دستکم ۴۱ نفر در طول موج گرمای بی‌امان و رکوردشکن تگزاس در تابستان امسال در زندان‌ها جان خود را از دست دادند.

بستگان قربانیان و مدافعان حقوق زندان اصرار دارند که دستکم برخی از این مرگ‌ها ناشی از گرما بوده است؛ بیش از ۱۲ نفر از این زندانیان در دهه ۲۰ یا ۳۰ زندگی خود بودند و دستکم ۴ نفر ۳۵ ساله و کمتر از آن‌ها بر اثر ایست قلبی یا نارسایی قلبی جان خود را از دست دادند.

وزارت دادگستری جنایی تگزاس مدعی است که از سال ۲۰۱۲ هیچ زندانی بر اثر گرمای شدید در زندان‌های این ایالت جان خود را از دست نداده است.

هفته گذشته دموکرات‌ها در کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا از «جیمز کومر»، رئیس جمهوری‌خواه این کمیته خواستند تا تحقیقاتی را درباره شرایط زندان‌هایی که در دمای شدید، به ویژه در تگزاس قرار دارند، آغاز کند.

این درخواست به دنبال تحقیقات اعضای جمهوری‌خواه این کمیته در مورد شرایط متهمان زندانی به اتهامات مربوط به ناآرامی ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در ساختمان کنگره آمریکاست.

دموکرات‌ها، از جمله نمایندگان تگزاس، در این باره نوشتند: ظرفیت زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها برای آماده‌سازی و تأمین منابع کافی برای مقابله با موج گرمای فزاینده ناشی از تغییرات آب و هوایی مستلزم توجه فوری این کمیته است؛ اگر جمهوری‌خواهان کمیته در مورد نظارت بر شرایط زندان‌ها و مراکز اصلاح و تربیت جدی هستند و فقط با یک مرکز بازی سیاسی نمی‌کنند، بسیار مهم است که در سراسر آمریکا زندانیان را در محیطی انسانی نگه دارند و منافع را محدود نکنند.

بیش از دو سوم از ۱۰۰ زندان تگزاس در اکثر بخش‌های خود در ساختمان‌های بتنی و فولادی که در آن افسران و زندانیان کار و زندگی می‌کنند، تهویه مطبوع ندارند؛ با تهویه کم یا بدون تهویه و درجه حرارت که به طور معمول به رقم بالایی در بیرون افزایش می‌یابد و دما اغلب در داخل زندان حتی بالاتر می‌رود.

بر اساس تجزیه و تحلیل تگزاس تریبون از گزارش‌های مرگ در زندان و داده‌های آب و هوا، از ماه ژوئن دستکم ده‌ها زندانی به دلیل ایست قلبی یا نارسایی قلبی گزارش شده در زندان‌های گرم در روز‌هایی که دمای هوا افزایش بی‌سابقه‌ای داشته جان خود را از دست داده‌اند.

دستکم ۲۹ نفر دیگر به دلایلی که هنوز نامشخص است، جان باخته‌اند و اجساد آن‌ها در صف بررسی و کالبدشکافی قرار دارد.

با این وجود تعداد مرگ و میر احتمالا بیشتر است، زیرا زندان‌ها ۳۰ روز فرصت دارند تا مرگ یک زندانی را به ایالت گزارش کنند.

خانواده‌های زندانیانی که تابستان امسال در زندان‌های تگزاس جان باختند، بر این عقیده هستند که گرما و بی‌تفاوتی مقامات زندان‌ها باعث مرگ زندانیان شده است؛ این خانواده‌ها اداره زندان‌های تگزاس را به دلیل ناتوانی در تشخیص گرما به عنوان علت مرگ محکوم می‌کنند.

به گفته کارشناسان پزشکی، مرگ و میر ناشی از گرما اغلب کم شمارش شده و به اشتباه طبقه‌بندی می‌شود، مطالعات فراوان افزایش نارسایی‌های قلبی کشنده را به گرمای شدید مرتبط می‌کند.

بستگان زندانیان همچنین استدلال می‌کنند که گزارش‌های اداره زندان‌های تگزاس با توجه به اینکه گزارش‌های بیماری گرمایی برای کارکنان بیشتر از زندانیان است با وجود اینکه کارمندان می‌توانند پس از شیفت کاری زندان را ترک کنند، غیرقابل اعتماد است.

در حالی که مقامات قضایی تگزاس مدعی هستند که مرگ ناشی از گرما در میان زندانیان وجود ندارد، اما در سال جاری میلادی ۳۵ بیماری ناشی از گرما در کارمندان را گزارش کرده‌اند.

با این وجود رقم گزارش شده درباره زندانیان تنها ۱۴ مورد بوده است؛ در همین حال گزارش‌های پایان‌ناپذیر زندانیان و خانواده‌های آن‌ها از مردان و زنانی که در زندان‌ها از هوش می‌روند یا سایر علائم گرمازدگی را تجربه می‌کنند، منتشر می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *