رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دهمین مرگ در زندان فولتون آمریکا طی سال ۲۰۲۳

10:35 - 17 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۳۲۹۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دهمین مرگ در زندان فولتون آمریکا طی سال ۲۰۲۳
یک زندانی دیگر در زندان فولتون آمریکا جان خود را از دست داده و شمار تلفات در این زندان بدنام از ابتدای سال ۲۰۲۳ به ۱۰ نفر رسید.

خبرگزاری میزان – رئیس پلیس شهر «فولتون» گزارش داد که یکی دیگر از زندانیان در زندان بدنام این شهر جان خود را از دست داده است.

به گزارش «ای‌بی‌سی»، «شاوندره دلمور» از سوی نگهبانان به بیمارستان منتقل شده و در بیمارستان جان باخت.

مرگ این زندانی ۲۴ ساله که در روز ۳۱ آگوست گذشته روی داده، دهمین مرگ در زندان فولتون از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون به شمار می‌‎رود.

اداره پلیس آتلانتا، «دلمور» را در ماه آوریل گذشته به دلیل سرقت درجه دوم و ممانعت عمدی از اجرای دستور یک افسر پلیس دستگیر کرده بود.

زندان شهر فولتون جایی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و ۱۸ متهم دیگر ماه گذشته پس از متهم شدن در یک کیفرخواست گسترده به اتهام تلاش برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در ایالت -جورجیا، خود را در آن تسلیم کردند.

مرگ «لاشاون تامپسون»، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، در این زندان که به دلیل نیش متعدد حشرات و در سلولی غیربهداشتی و آلوده جان باخت، جنجال زیادی را به همراه داشت.

وزارت دادگستری آمریکا در ماه جولای اعلام کرد که تحقیقات مدنی را در مورد سیستم زندان فولتون، به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر بدرفتاری و بی‌توجهی به زندانیان، از جمله مرگ لاشاون تامپسون در ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۲، آغاز کرده است.

یک گزارش کالبد شکافی مستقل، که از سوی شبکه خبری ای‌بی‌سی به دست آمده است، «کم‌آبی، سوء تغذیه، هجوم شدید حشرات» و همچنین «اسکیزوفرنی درمان نشده» را به عنوان شرایطی که منجر به مرگ تامپسون شد، ذکر می‌کند.

تامپسون در این زندان دچار سوءتغذیه شد و به دلیل نیش متعدد حشرات جان باخت؛ تصاویر جسد تامپسون که از سوی «مایکل هارپر»، وکیل خانواده او ارائه شده، وحشتناک است.

اخیرا نیز «کریستوفر اسمیت»، زندانی ۳۴ ساله، در زندان فولتون جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *