رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هشدار کره شمالی به آمریکا درباره اقدامات نظامی تحریک‌آمیز

10:45 - 19 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۲۶۶۰
هشدار کره شمالی به آمریکا درباره اقدامات نظامی تحریک‌آمیز
کره شمالی به آمریکا هشدار داد که اقدامات نظامی تحریک آمیز واشنگتن به افزایش تنش‌ها منجر خواهد شد.

خبرگزاری میزان - کره شمالی طرح آمریکا برای استقرار یک زیردریایی مجهز به موشک هسته‌ای در آب‌های نزدیک شبه جزیره کره را محکوم کرده و هشدار داده است که این اقدام می‌تواند به درگیری اتمی ویرانگر منجر شود.

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی، گفت: طرح واشنگتن، که در نشست آوریل از سوی سران آمریکا و کره جنوبی با آن موافقت شده، برای اولین بار از سال ۱۹۸۱ تسلیحات هسته‌ای استراتژیک آمریکا به شبه جزیره کره ارسال خواهد کرد.

به گفته وی، این یک وضعیت بسیار خطرناک است، زیرا تنش نظامی منطقه‌ای را به وضعیت بحرانی‌تری می‌رساند و ممکن است در عمل به بدترین بحران درگیری هسته‌ای دامن بزند.

منابع کره شمالی گفته‎اند که طرح آمریکا باج‌گیری آشکار هسته‌ای علیه کره شمالی و همچنین کشور‌های منطقه و تهدیدی جدی برای صلح است.

بر اساس بیانیه مذکور، این به اقدامات آینده آمریکا بستگی دارد که آیا یک وضعیت شدید در منطقه شبه جزیره کره ایجاد شود که هیچکس خواهان آن نیست. در صورت وقوع هر موقعیت غیرمنتظره‌ای، آمریکا کاملاً مسئول خواهد بود.

در همین حال، کره شمالی آمریکا را به نقض حریم هوایی خود با انجام پرواز‌های جاسوسی متهم کرد و هشدار داد که در حالی که پیونگ یانگ در حال خویشتن‎داری است، ممکن است چنین پرواز‌هایی سرنگون شوند.

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی همچنین گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد که چنین حادثه تکان دهنده‌ای مانند سرنگونی هواپیمای شناسایی راهبردی نیروی هوایی آمریکا در آب‌های شرق کره اتفاق نیفتد.

در این بیانیه به حوادث گذشته درباره سرنگونی یا رهگیری هواپیما‌های آمریکایی از سوی کره شمالی در مرز با کره جنوبی و در نزدیکی ساحل اشاره شده است.

کره شمالی اغلب از پرواز‌های جاسوسی آمریکا در نزدیکی شبه جزیره انتقاد کرده است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *