رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هشدار پیونگ یانگ درباره اقدامات نظامی آمریکا در شبه جزیره کره

14:48 - 03 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۶۱۲
هشدار پیونگ یانگ درباره اقدامات نظامی آمریکا در شبه جزیره کره
وزارت خارجه کره شمالی درباره اقدامات نظامی واشنگتن و سئول در شبه جزیره کره هشدار داد.

خبرگزاری میزان - کره شمالی ضمن انتقاد از اظهارات اخیر «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به چین، نسبت به اقدامات متقابل فوق العاده و تهاجمی‌تر علیه هرگونه اقدام نظامی تقویت شده آمریکا هشدار داد.

«کان جونگ گان»، مدیر کل بخش امور آمریکا در وزارت خارجه پیونگ یانگ، این هشدار را مطرح کرد و گفت که واشنگتن اخیراً تلاش‌هایی را برای تقویت تعهد بازدارندگی گسترده خود برای دفاع از کره جنوبی با تمام قابلیت‌های نظامی خود انجام داده است.

وی تاکید کرد: ما به طور جدی هشدار می‌دهیم که در صورت مشاهده تشدید اقدام نظامی و تحریک آمیز آمریکا در شبه جزیره کره و منطقه، مقیاس و دامنه اقدامات متقابل کره شمالی به طور قاطع و تهاجمی افزایش خواهد یافت. 

این مقام کره شمالی، افزود: تا زمانی که آمریکا از نقض حاکمیت و تهدید ما در جهت نادیده گرفتن حقوق و منافع ما دست بردارد و اقدامی روشن برای لغو سیاست خصمانه شنیع خود در قبال کره شمالی اتخاذ کند، در اعمال حق دفاع از خود نه محدودیت و نه تعدیل وجود خواهد داشت.

«کان جونگ گان» اظهارات وزیر خارجه آمریکا را مبنی بر اینکه چین در موقعیتی منحصر به فرد برای تحت فشار قرار دادن پیونگ یانگ برای شرکت در گفت‌‎وگو قرار دارد، محکوم و این اظهارات را بیهوده خواند.

رسانه دولتی پیونگ یانگ همچنین با اشاره به ورود زیردریایی مجهز به موشک‌های هدایت شونده «یو اس اس میشیگان» به کره جنوبی، از استقرار تجهیزات نظامی برجسته آمریکا در کره جنوبی انتقاد کرد. 

«کانگ جین سونگ»، تحلیلگر امور بین الملل، می‎گوید: چنین استقرار گسترده و بی پروا دارایی‌های استراتژیک پیامد‌های فاجعه بار جبران ناپذیری را برای صلح و امنیت در منطقه و سایر نقاط جهان به همراه خواهد داشت.

ناو «یو اس اس میشیگان» در ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) وارد یک پایگاه دریایی کلیدی در «بوسان» در ۳۲۰ کیلومتری جنوب شرقی سئول و روز پنج‎شنبه از آن خارج شد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *