هشدار پیونگ یانگ درباره افزایش تهدید جنگ هسته‌ای در شبه جزیره کره

8:31 - 05 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۹۸۰
هشدار پیونگ یانگ درباره افزایش تهدید جنگ هسته‌ای در شبه جزیره کره
پیونگ یانگ در گزارشی هشدار داد که اگر واشنگتن به سیاست خصمانه خود علیه کره شمالی ادامه دهد، پیونگ یانگ به تقویت قابلیت‌های دفاع از خود ادامه خواهد داد.

خبرگزاری میزان - موسسه مطالعات آمریکایی وزارت خارجه کره شمالی در گزارشی هشدار داد که کره جنوبی و آمریکا شبه جزیره کره را به سمت آستانه یک جنگ هسته‌ای سوق می‌دهند.

در این گزارش آمده است که آمریکا در سال جاری به طور مداوم به حاکمیت و امنیت کره شمالی تعرض کرده است، چیزی که پیونگ یانگ دیگر نمی‌تواند آن را تحمل کند. 

این گزارش می‌گوید: تحرکات خصمانه آمریکا تنش‌های نظامی در شبه جزیره کره و در شمال شرق آسیا را به سمت یک وضعیت بسیار ناپایدار سوق داده که به آستانه یک جنگ هسته‌ای نزدیک شده است.

این گزارش همچنین واشنگتن و کره جنوبی را به دلیل روابط نظامی توهم آمیز و تهدید‌های لفظی مورد انتقاد قرار می‌دهد و می‌گوید که جنگ در شبه جزیره به سرعت به یک جنگ جهانی و یک جنگ حرارتی هسته‌ای بی‌سابقه در جهان گسترش می‌یابد و باعث فاجعه بارترین و برگشت ناپذیرترین پیامد‌ها می‌شود.

مؤسسه مطالعات آمریکایی وزارت خارجه کره شمالی هشدار داد که اگر واشنگتن به سیاست خصمانه خود علیه کره شمالی ادامه دهد، پیونگ یانگ به تقویت قابلیت‌های دفاع از خود ادامه خواهد داد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *