رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شهادت ۲۸ کودک فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی

8:40 - 30 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۷۸۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شهادت ۲۸ کودک فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی
خشونت‌های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین، کودکان بسیاری را قربانی کرده است.

خبرگزاری میزان - به تازگی شدیدترین درگیری در چند سال اخیر در اردوگاه «جنین» در کرانه باختری رخ داد و دستکم ۵ فلسطینی به شهادت رسیدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به این اردوگاه آوارگان در شمال کرانه باختری یورش بردند و شدیدترین روز جنگ در سال‌های اخیر را آغاز کردند.

مقام‎های بهداشتی فلسطین اعلام کردند که دستکم ۵ فلسطینی از جمله یک پسر ۱۵ ساله به شهادت رسیدند و بیش از ۹۰ نفر دیگر مجروح شدند.

شهادت ۲۰ کودک در کرانه باختری

در همین حال کنسولگری انگلیس در قدس اشغالی گزارش داده که در سال جاری میلادی تاکنون ۲۰ کودک در کرانه باختری از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

علاوه بر این رئیس کمیته سازمان ملل در امور حقوق مردم فلسطین با انتشار پیامی خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی را محکوم کرده و نوشت: من بی نهایت نگران حملات اخیر اسرائیل در اردوگاه «جنین» هستم و کشتار شهروندان از جمله کودکان را محکوم می‌کنم.

وی گفته است «من خواستار توقف فوری این خشونت‌ها هستم که تلاش‌ها برای رسیدن به صلح را تضعیف می‌کند.»

بیانیه یونیسف

یونیسف پیشتر با انتشار بیانیه‌ای به خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه کودکان واکنش نشان داد و اعلام کرد: ۹ کودک در آخرین دور از تشدید تنش‌ها در نوار غزه جان باخته و بسیاری دیگر نیز مجروح شدند.

این بیانیه می‎گوید: ۴ نفر از این کودکان، خواهر و برادر بودند و بسیاری در مدرسه «آنروا» درس می‌خواندند. دستکم ۲۵ کودک مجروح شده‌ و بسیاری از کودکان مجروح دیگر گزارش شده‌اند. سازمان ملل در حال حاضر در حال بررسی این گزارش‌ها است.

بر اساس گزارش یونیسف، تعارض تأثیر عمیق و طولانی مدتی بر کودکان، صرف‎نظر از جایی که در آن زندگی می‌کنند، دارد. کودک یک کودک است. این برای مدت زیادی ادامه داشته است. همه طرف‌ها باید از تشدید بیشتر خشونت‌ها جلوگیری کنند، از غیرنظامیان محافظت کنند، و به تخلفات علیه کودکان در هر کجا که هستند و در همه زمان‌ها پایان دهند.

گزارش سازمان بین المللی دفاع از کودکان

بر اساس اسناد جمع آوری شده از سوی سازمان بین‌المللی دفاع برای کودکان، ۲۸ کودک فلسطینی در سال ۲۰۲۳ از سوی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

نیرو‌های رژیم صهیونیستی ۲۱ کودک فلسطینی را در کرانه باختری اشغالی با شلیک گلوله به شهادت رسانده‌اند.

همچنین ۶ کودک فلسطینی در حمله نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ماه می ۲۰۲۳ به شهادت رسیدند؛ یک کودک ۱۰ ساله فلسطینی در غزه نیز بر اثر جراحات به سر او در جریان حمله نظامی رژیم صهیونیستی در آگوست ۲۰۲۲ به شهادت رسید.

نیروی مرگبار عمدی

به گزارش «ای‌بی‌سی»، بر اساس قوانین بین‌المللی، «نیروی مرگبار عمدی» تنها در شرایطی توجیه می‌شود که تهدید مستقیم جانی یا آسیب جدی وجود داشته باشد.

با این حال، تحقیقات و شواهد جمع آوری شده به طور مرتب نشان می‌دهد که نیرو‌های رژیم صهونیستی در شرایطی که ممکن است به قتل‌های فراقانونی یا عمدی تبدیل شود، از نیروی مرگبار علیه کودکان فلسطینی استفاده می‌کنند.

بر اساس اسناد جمع آوری شده در سال ۲۰۲۲، ۵۳ کودک فلسطینی از سوی نیرو‌های رژیم صهیونیستی یا شهرک‎نشینان صهیونیست در کرانه باختری اشغالی با شلیک گلوله به شهادت رسیدند.

همچنین قتل ۱۷ کودک فلسطینی بین ۵ تا ۷ آگوست پس از آغاز حمله نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه مستند شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *