شلیک نظامیان صهیونیست به خبرنگاران در «جنین»/ یک خبرنگار مجروح شد

13:24 - 29 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۷۰۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شلیک نظامیان صهیونیست به خبرنگاران در «جنین»/ یک خبرنگار مجروح شد
سریال حمله نظامیان صهیونیست به عوامل رسانه‌ای و روزنامه نگاران پوشش دهنده جنایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان – نظامیان صهیونیست روز دوشنبه، ۲۹ خرداد به اردوگاه «جنین» در کرانه باختری یورش بردند.

بر اثر این یورش ۳ فلسطینی به شهادت رسیده و حدود ۳۰ فلسطینی نیز مجروح شدند.

 

 

به گزارش «الجزیره»، نظامیان صهیونیست در جریان یورش به اردوگاه «جنین» خبرنگارانی را که در حال پوشش اخبار مربوط به این رویداد بودند، هدف قرار دادند.

«حازم ناصر»، خبرنگار فلسطینی در جریان هدف قرار دادن عوامل رسانه‌ای از سوی نظامیان صهیونیست مجروح شد.

 

 

نظامیان صهیونیست پیشتر ماه مه سال ۲۰۲۲ در جریان یورش به اردوگاه «جنین»، شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی «الجزیره» را به شهادت رساندند.

بر اساس اعلام کمیته حفاظت از روزنامه نگاران (CPJ) ارتش رژیم صهیونیستی در دو دهه گذشته از تعقیب قضایی عاملان قتل ۲۰ روزنامه نگار طفره رفته است.

این کمیته همچنین اعلام کرد که دستکم ۱۳ نفر از این روزنامه نگاران در حالی هدف قرار گرفتند که به وضوح علائم مطبوعاتی داشتند.

کمیته حفاظت از روزنامه نگاران همچنین در گزارشی اعلام کرد که ۲۱۵ روزنامه نگار فلسطینی در سال ۲۰۲۲ در کرانه باختری و قدس اشغالی هدف خضونت نظامیان صهیونیست قرار گرفتند.

در این گزارش با اشاره به بی توجهی نظامیان صهیونیست به سلامت روزنامه نگاران فلسطینی آمده است که رژیم صهیونیستی در تجاوزات روزانه خود علیه خبرنگاران از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی استفاده می‌کند.

بر اساس آمارها، ۴۰ روزنامه نگار فلسطینی در سال گذشته میلادی از سوی نظامیان صهیونیست بازداشت شدند که ۲۰ نفر از آن‌ها هنوز در زندان هستند؛ در عین حال، از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۵۵ روزنامه نگار فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

مقام‎های رژیم صهیونیستی نه‌ تنها هیچگونه پاسخگویی در این زمینه نداشته‌اند، بلکه با ادعا‌های واهی اقدامات خود را علیه خبرنگاران توجیه می‌کنند که نمونه بارز آن پرونده شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی الجزیره است که در ماه می‌ سال گذشته و در هنگام پوشش اخبار جنایت‌های رژیم صهیونیستی با گلوله نظامیان این رژیم به شهادت رسید.

در حالی که از سال ۲۰۲۲ به عنوان مرگبارترین سال در سال‌های اخیر برای روزنامه نگاران یاد می‌شود، روزنامه نگاران پوشش دهنده جنایت‌های رژیم صهیونیستی از اصلی‌ترین قربانیان این روند بودند.

روزنامه نگاران و خبرنگاران فلسطینی با وجود تشدید درگیری‌ها و خشونت‌های رژیم صهیونیستی همچنان در حال فعالیت هستند و پوشش اخبار مربوط به جنایت‌های این رژیم را با جدیت انجام می‌دهند.

در واقع باید گفت که مطبوعات آزاد در تاریکی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی در حال مرگ است.

ورلدپرس فوتو، بنیادی که به دلیل برگزاری معتبرترین مسابقه سالانه عکس جهان شناخته شده و با یونسکو همکاری دارد، اخیرا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی روزنامه نگاران فعال در اراضی اشغالی را سرکوب می‌کند و آنان را هدف قرار می‌دهد.

این بنیاد با اشاره به تصویر منتشر شده از مراسم تشییع جنازه شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی الجزیره که به دست نظامیان صهیونیست به شهادت رسید، از این تصویر به عنوان مدرک جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه روزنامه نگاران یاد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *