سکوت سازمان ملل در قبال کشتار کودکان فلسطینی

14:10 - 10 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۰۹۶۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سکوت سازمان ملل در قبال کشتار کودکان فلسطینی
سازمان ملل در رویکردی متناقض در قبال کشتار کودکان فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی سکوت کرده و تنها به ابراز نگرانی بسنده می‌کند.

خبرگزاری میزان – سازمان ملل در حالی روسیه را در خصوص کودکان اوکراینی متهم می‌کند که در قبال کشتار کودکان فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی همواره سکوت کرده است.

به گزارش الجزیره، «هیثم التمیمی» و پسرش «محمد» اخیرا هدف گلوله‌های نظامیان صهیونیستی مستقر در یک ایست بازرسی قرار گرفتند؛ در این حادثه کودک ۲ ساله این خانواده از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

ادعای معمول مقام‎های صهیونیست

در ابتدا به طور قابل پیش‎بینی، مقام‎های صهیونیست «تیراندازی متقابل فلسطینی‌ها» را مسئول تیراندازی به ۲ شهروند بیگناه فلسطینی دانستند؛ سپس، روایات آن‌ها تغییر کرد؛ اکنون «معلوم» است که چه کسی مسئول این اقدام بود. یک «تحقیق» آغاز شد و در نهایت، یک اعتراف معمول؛ یک سرباز اسرائیلی به این ۲ شهروند فلسطینی شلیک کرده بود.

یک مقام صهیونیست مدعی شد که قتل «محمد التمیمی» یک «اشتباه» بود؛ «اشتباه» مرگبار دیگری در فهرست «اشتباهات» مرگبار سربازان صهیونیست که بار‌ها و بار‌ها مرتکب شده‌اند و جان فلسطینی‌ها را یکی پس از دیگری - پیر و جوان - گرفته است.

جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی

حدود ۳۰ کودک فلسطینی در غزه و کرانه باختری در سال جاری از سوی نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند؛ «محمد التمیمی» جوانترین آن‌ها بود.

در سال ۲۰۲۲، ۴۲ کودک فلسطینی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و ۹۳۳ نفر مجروح شدند؛ در سال ۲۰۲۱، نیرو‌های نظامی صهیونیست ۷۸ کودک فلسطینی را به شهادت رساندند و ۹۸۲ نفر دیگر را مجروح کردند.

از هر ۵ کودک فلسطینی ۴ کودک در نوار غزه از افسردگی مزمن، غم و اندوه و ترس ناشی از محاصره ۱۶ ساله رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های تحت محاصره رنج می‌برند.

رویکرد سازمان ملل

با هر معیار انسانی، این ارقام بازتابی نفس‎گیر از سابقه طولانی و شرم‌آور رژیم صهیونیستی در کشتار و معلول کردن کودکان فلسطینی در بدن، ذهن و روح است؛ اگرچه دقیق است، اما «شرم‌آور» کلمه‌ای نیست که «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل، برای توصیف وحشت اتفاقی که برای «محمد التمیمی» و دیگر کودکان فلسطینی رخ داده است، استفاده کند.

این ریاکاری هفته گذشته و زمانی آشکار شد که علی‌رغم درخواست‌های تعدادی از سازمان‌های حقوق بشری، گوترش یک بار دیگر تصمیم گرفت رژیم صهیونیستی را در «فهرست شرم» خود - فهرست سیاهی از طرف‌های درگیری مسلحانه که مرتکب نقض فاحش علیه کودکان می‌شوند، قرار ندهد.

با این وجود ظاهرا دبیرکل سازمان ملل آنقدر «شوکه» یا «متحیر» نبود که به پیشینه کشتار کودکان فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی نیز اذعان کند و در نهایت اعتراف کند که نظامیان صهیونیست در «تخلفات شدید علیه کودکان» مقصر هستند.

ابراز نگرانی معمول سازمان ملل

«گوترش» به جای اعتراف به حقیقت در ۵ ژوئن، نوشت: به شدت نگران تعداد کودکانی هستم که از سوی نظامیان اسرائیلی در جریان جنگ و استفاده از گلوله‌های جنگی کشته و معلول شده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل بار دیگر تکرار کرد که «عمیقا نگران» «استفاده بیش از حد رژیم صهیونیستی از زور علیه کودکان» است.

«آنتونی گوترش» استاندارد‌های دوگانه آشکار خود را با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به خاطر کشتن و معلولیت کمتر کودکان فلسطینی در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *