سلول‌های انفرادی در زندان‌های آمریکا/تصویری ناقص از فاجعه‌‎‌ای بزرگ

7:15 - 13 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۳۵۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سلول‌های انفرادی در زندان‌های آمریکا/تصویری ناقص از فاجعه‌‎‌ای بزرگ
گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که ده‌ها هزار نفر در زندان‌های آمریکا در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند.

خبرگزاری میزان - گردآوری ضعیف و ناقص داده‌ها، اطلاع کامل افراد در سلول انفرادی در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آمریکا را دشوار می‌کند، اما اولین تجزیه و تحلیل در نوع خود قصد دارد به معیاری برای ردیابی این موضوع تبدیل شود؛ بخشی از یک تلاش بزرگتر در حالی که شهرها، ایالت‌ها و دولت فدرال آمریکا نحوه محدود کردن استفاده از آن را بررسی می‌کنند.

حضور ۶ درصد از زندانیان آمریکایی در سلول انفرادی

به گزارش «ان‌بی‌سی»، بر اساس گزارش جدیدی که به تازگی منتشر شد، حدود ۱۲۳ هزار نفر در زندان‌های بزرگسالان فدرال و ایالتی و محلی به مدت ۲۲ ساعت یا بیشتر در یک روز معین در اواسط سال ۲۰۱۹ در اتاق‌های محدودکننده که به طور غیررسمی به سلول انفرادی معروف است، قرار گرفته‌اند.

این آمار به معنای آن است که در بازه زمانی مورد مطالعه، ۶ درصد از زندانیان آمریکایی در سلول انفرادی نگهدای می‌شدند.

این گزارش - که از سوی گروه «Solitary Watch» (ناظر انفرادی)، یک گروه ناظر غیرانتفاعی، و «Unlock the Box»، یک کمپین حمایتی تهیه شده است - متکی بر ارقام گزارش شده خود از ایالت‌ها و اداره آمار دادگستری دولت فدرال آمریکا و همچنین نظرسنجی ارسال شده به تمام زندان‌های سراسر آمریکاست. 

وقوع یک فاجعه

«کوری بوش»، نماینده ایالت میزوری که نزدیک به ۱۲ درصد از کل جمعیت زندانی‌اش طی یک روز در اتاق‌های محدودکننده نگهداری می‌شوند، گفت که یافته‌های این گزارش بر یک «فاجعه» تاکید دارد.

به گفته وی، اِعمال انفرادی بر یک فرد لطمه اخلاقی برای این ملت است؛ تحمیل آن بر صد‌ها هزار نفر - به طور نامتناسبی سیاه‌پوستان، رنگین پوست‌ها و مردم بومی - یک فاجعه است.

تصویری ناقص از فاجعه‌‎‌ای بزرگ

«ژان کاسلا»، مدیر سازمان دیده‌بان انفرادی، گفت که رقم کلی بیش از یک نفر از هر ۲۰ زندانی در سلول انفرادی در آمریکاست؛ این گزارش هنوز تصویری ناقص است، زیرا همه ایالت‌ها تعداد موارد زندانیان در انفرادی خود را به دولت فدرال ارائه نمی‌کنند. 

زندان‌های محلی عموما مجبور به ثبت وقایع نیستند؛ این گزارش همچنین شامل استفاده از سلول انفرادی در مراکز بازداشت مهاجرت یا مراکز جوانان نمی‌شود، جایی که داده‌ها نیز محدود است.

کاسلا، می‌گوید: تا زمانی که سیستم بهتری ایجاد و اجباری شود، چیزی که می‌خواهیم داشته باشیم یک تصویر فوری است و از آنجایی که هیچ مجازاتی برای گزارش نکردن به [اداره آمار دادگستری] وجود ندارد، همه ایالت‌ها آمار را ارائه نمی‌دهند.

حضور ۲۶ درصد از زندانیان نوادا در انفرادی

بر اساس این گزارش، ایالتی که بیشترین سهم از جمعیت زندانیان خود را در سلول‌های انفرادی دارد، نوادا با حدود ۲۶ درصد است.

کارکنان و مقام‌های زندان‌ها بر این عقیده هستند که محدود کردن زندانیان می‌تواند ابزاری ضروری برای جلوگیری از آسیب جدی به زندانیان یا دیگران باشد. اما مطالعات نشان داده است که خطر آسیب رساندن به خود و خودکشی را نیز افزایش می‌دهد و ممکن است در مبارزه با تکرار جرم موثر نباشد.

این گزارش با مطالعات قبلی متفاوت است، زیرا صرفاً بر روی زندانیانی که ۱۵ روز یا بیشتر در سلول انفرادی نگهداری شده‌اند تمرکز نمی‌کند، بلکه هر مقدار روز را به مدت ۲۲ ساعت یا بیشتر در سلول سپری کرده‌اند، محاسبه خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *