رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سیاه پوستان قربانی سیستم عدالت کیفری و زندان‌های آمریکا

10:37 - 30 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۸۳۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیاه پوستان قربانی سیستم عدالت کیفری و زندان‌های آمریکا
بررسی وضعیت زندان‌های سراسر آمریکا نشان می‌دهد که سیستم زندان‌ این کشور با چالش‎های زیادی روبرو است.

خبرگزاری میزان – داده‌‌های منتشر شده درباره زندان‌های آمریکا، بحران در سیستم زندان این کشور را در ابعاد مختلف آشکار می‌کند.

گزارشی از «ابتکار سیاست زندان» نشان می‌دهد که در آمریکا جرایم مواد مخدر هنوز باعث حبس بیش از ۳۵۰ هزار نفر می‌شود، و محکومیت‌های مواد مخدر همچنان یکی از ویژگی‌های تعیین‌کننده سیستم زندان‌های فدرال است.

تا زمانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، پلیس آمریکا همچنان سالانه بیش از یک میلیون نفر را برای نگهداری مواد مخدر دستگیر می‌کرد که بسیاری از آن‌ها منجر به محکومیت‌های زندان می‌شد؛ در نتیجه، دستگیری‌های مواد مخدر همچنان به ساکنان جوامعی که بیش از حد شاهد نظارت و حضور پلیس هستند، سوابق کیفری می‌بخشد، به آینده شغلی آن‌ها آسیب می‌رساند و احتمال مجازات طولانی‌تر برای هر گونه تخلف آتی را افزایش می‌دهد.

هزینه بالای سیستم عدالت کیفری

هزینه سیستم عدالت کیفری آمریکا بسیار زیاد است؛ یک انجمن محافظه کار آمریکایی در سال ۲۰۲۰ گزارش داد: آمریکا سالانه نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار برای جوامع پلیس هزینه می‌کند و ۲.۲ میلیون نفر را زندانی می‌کند.

این تنها نوک کوه یخ است؛ هزینه‌های اجتماعی حبس - درآمد‌های از دست رفته، اثرات نامطلوب سلامتی، و آسیب به خانواده‌های زندانیان - تا ۳ برابر هزینه‌های مستقیم برآورد می‌شود که بار کل سیستم عدالت کیفری این کشور را به ۱.۲ تریلیون دلار می‌رساند.

حضور نامتناسب اقلیت‌ها

علاوه بر این، مجموعه عظیمی از داده‌ها تایید می‌کند که تعداد نامتناسبی از سیاه پوستان از سوی پلیس دستگیر، زندانی و کشته می‌شوند.

هر کشوری انتخاب‌هایی دارد و آیا انتخاب‌های آمریکا در این زمینه و با وجود صرف هزینه‌های هنگفت، این کشور را ایمن کرده است؟ پاسخ این است که این انتخاب‌ها و سیاست‌ها، آمریکا را ایمن‌تر نکرده و برای شهروندان این کشور گران تمام شده است.

هزینه انسانی جنایت در آمریکا - خانواده‌ای که به دلیل کشته شدن پدر خانواده به فقر کشیده می‌شود، کودکی که به دلیل گلوله از کار افتاده است، کودکان در مدارس وحشت زده می‌شوند - به طور نجومی بیشتر از بسیاری کشور‌های دیگر است.

صرفنظر از اینکه چه تفاوت‌های اجتماعی بین آمریکا و دیگر کشور‌ها وجود دارد، سیاست‌های مختلف عدالت کیفری به احتمال زیاد می‌تواند اجازه دهد هزینه کمتری صرف کرد، نرخ زندان را کاهش داد، هزینه‌های انسانی و فرصت‌ها را کاهش داد و ایمنی شخصی را افزایش داد.

آیا واقعا می‌توان گفت که بیشتر افراد در زندان‌های آمریکا از نظر قانونی بی‎گناه هستند؟ چه میزان از حبس‌های دسته جمعی ناشی از جنگ با مواد مخدر یا انگیزه‌های سودجویی زندان‌های خصوصی است؟ همه‌گیری کرونا چگونه تصمیم‌گیری‌ها را در مورد نحوه مجازات افراد هنگام نقض قانون تغییر داده است؟ پاسخ به این سؤالات اساسی دشوارتر از آن چیزی است که انتظار می‌رود.

سازمان‌های دولتی مختلف که در سیستم حقوقی کیفری دخیل هستند، داده‌های زیادی را جمع‌آوری می‌کنند، اما اطلاعات بسیار کمی برای کمک به سیاست‌گذاران یا عموم مردم آمریکا برای درک آنچه در جریان است طراحی شده‌اند.

شرایط غیرانسانی در زندان‌ها

به گزارش «واشنگتن پست»،  علاوه بر همه مشکلات موجود در سیستم عدالت کیفری و زندان‌های آمریکا، موضوع وضعیت بهداشتی یکی از آزاردهنده‌ترین موضوعات است.

داده‌های منتشر شده حاکی از آن است که بسیاری از زندان‎های آمریکا در شرایط بسیار بحرانی از نظر بهداشتی قرار دارند، در بسیاری از زندان‌ها حتی وضعیت سرویس‌های بهداشتی و آب آشامیدنی نامناسب است.

شرایط زندان‌های آمریکا حتی قبل از همه‌گیری کرونا وحشتناک بود؛ بسیاری از آن‌ها برای چندین دهه فرسوده، شلوغ و وحشتناک بوده‌اند.

به عنوان مثال تحقیقات فدرال در زندان‌های آلاباما در سال ۲۰۱۹ تجاوز جنسی، قتل و قاچاق مواد مخدر را افشا کرد؛ نگهبانان زندان نه‌ تنها نتوانستند از آن جلوگیری کنند، بلکه گاهی درگیر آن می‌شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *