پیامد‌های سیستم بهداشتی زندان‌های آمریکا بر زندانیان

11:34 - 11 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۱۷۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پیامد‌های سیستم بهداشتی زندان‌های آمریکا بر زندانیان
سیستم ضعیف مراقبت‌های بهداشتی در زندان‌های آمریکا پیامد‌های بسیاری را برای افراد زندانی حتی پس از آزادی آن‌ها دارد.

خبرگزاری میزان - وقتی فردی از حبس آزاد می‌شود، اغلب با بازسازی زندگی خود از ابتدا مواجه می‌شود؛ فاقد هویت اولیه دولتی، مانند گواهینامه رانندگی، درآمد ثابت، مسکن یا دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و بسیاری از مشکلات دیگر.

به گزارش «پی‌بی‌اس»، همه این موارد برای زندانیان در آمریکا با حبس آن‌ها مرتبط است هرچند که تعدادی از ایالت‌ها تلاش می‌کنند تا افرادی که از زندان خارج می‌شوند، به محض آزادی، مراقبت‌های بهداشتی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

عدم توجه به مراقبت‌های بهداشتی

هفته‌های پس از آزادی از زندان برای زندانیان آمریکایی می‌تواند خطرات بسیاری را به همراه داشته باشد؛ بر اساس یک مطالعه مهم با استفاده از داده‌های ایالت واشنگتن و منتشر شده در مجله پزشکی نیواینگلند، محققان دریافتند افرادی که زندان را ترک می‌کنند، ۱۲ برابر بیشتر از افراد غیرزندانی در طول دو هفته اول پس از آزادی در معرض مرگ هستند.

برخی از شایع‌ترین علل مرگ و میر برای این گروه جمعیتی عبارتند از مصرف بیش از حد مواد مخدر کشنده، سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی، قتل و خودکشی.

یک کارشناس آمریکایی در این باره می‌گوید: وقتی کسی زندان یا بازداشتگاه را ترک می‌کند، تقریباً به تنهایی می‌رود و پزشک جدید خود را پیدا می‌کند تا نسخه‌هایش را تامین کند و بیمه‌اش را بگیرد؛ و این افراد در عین حال در تلاش برای یافتن مکانی برای زندگی، یافتن شغل جدید، ارتباط مجدد با خانواده و دوستان هستند. آن‌ها اولویت‌هایی دارند، اما معمولا مراقبت‌های بهداشتی اغلب در رده‌های آخر قرار می‌گیرد.

نقشه راه جدید در زمینه ارائه مراقبت

در ۱۷ آوریل، مراکز خدمات بهداشتی آمریکا راهنمایی‌هایی را در مورد بهبود وضعیت انتقال برای افراد واجد شرایط که از حبس خارج می‌شوند، ارائه کرد؛ این امر ایالت‌ها را تشویق می‌کند تا ایده‌های جدیدی را برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی پیشنهاد کنند که «رویکرد‌های نوآورانه را برای پوشش و کیفیت بهبود انتقال مراقبت، با شروع پیش از آزادی، برای افرادی که در زندان هستند، آزمایش می‌کند، در نتیجه تداوم مراقبت بهبود یافته را پس از آزادی فرد زندانی تسهیل می‌کند».

وقتی حکم زندان تبدیل به حکم اعدام می‌شود

«لری جردن»، شهروند ۷۴ ساله آمریکایی، پس از گذراندن ۳۸ سال در سیستم زندان آلاباما، یکی از خشن‌ترین و شلوغ‌ترین زندان‌های آمریکا، احساس خوش شانسی می‌کرد که به اندازه کافی زندگی می‌کند تا آزادی خود را دوباره به دست آورد.

او در دوران زندان خود به چند بیماری مبتلا شده، اما در نهایت با حکم آزادی پیش از موعد، از زندان آزاد می‌شود.

بر اساس داده‌هایی که اخیراً توسط محققان پروژه داده‌های قانون UCLA منتشر شده است، در سال ۲۰۲۰ دستکم شش هزار و ۱۸۲ نفر در زندان‌های ایالتی و فدرال آمریکا جان خود را از دست دادند که ۴۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن را نشان می‌دهد.

«واندا برترام»، سخنگوی اندیشکده «پریسون پالیسی»، یک سازمان غیرانتفاعی که تحقیقات و تجزیه و تحلیل داده‌ها را در مورد سیستم عدالت کیفری آمریکا انجام می‌دهد، می‌گوید: در طول همه‌گیری کرونا، بسیاری از احکام زندان به حکم اعدام برای زندانیان تبدیل شدند. 

اکنون جردن نگران طول عمر خود است؛ او با درد پاهایش که ناشی از انسداد عروقی بالقوه تهدید کننده زندگی است دست و پنجه نرم می‌کند و تحقیقات نشان می‌دهد که زندان روند پیری را تسریع می‌کند.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، امید به زندگی در آمریکا در سال ۲۰۲۱ برای دومین سال متوالی کاهش یافت. این کاهش با اثر مخرب کرونا و افزایش مصرف بیش از حد دارو مرتبط است.

برخی از کارشناسان و فعالان دانشگاهی می‌گویند که این روند همچنین بر پیامد‌های بهداشتی ماندگار حبس دسته جمعی در کشوری با حدود ۲ میلیون زندانی یا فرد بازداشتی تاکید می‌کند که یکی از بالاترین نرخ‌ها در جهان است.

گزارش سنای آمریکا در سال گذشته نشان داد که وزارت دادگستری این کشور نتوانست بیش از ۹۰۰ مورد مرگ در زندان‌ها و زندان‌های محلی را در سال مالی ۲۰۲۱ شناسایی کند.

در این گزارش آمده است که جمع‌آوری و گزارش ضعیف داده‌های وزارت دادگستری آمریکا شفافیت و نظارت کنگره بر مرگ‌های در بازداشت را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *