رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رفتار دوگانه سیستم قضایی آمریکا با رنگین پوستان

7:15 - 30 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۳۰۷۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رفتار دوگانه سیستم قضایی آمریکا با رنگین پوستان
سیستم قضایی آمریکا رفتار دوگانه‌ای با رنگین پوستان و به خصوص سیاه‌پوستان در این کشور دارد.

خبرگزاری میزان - یک گزارش جدید نشان می‌دهد که قضات دادگاه‌های عالی ایالتی در آمریکا به‌طور نامتناسبی سفیدپوست بوده و منعکس کننده جمعیت‌های متنوعی نیستند که به آن‌ها خدمت می‌کنند.

به گزارش سی‌ان‌ان، طبق آمار منتشر شده از سوی مرکز عدالت «برنان» در دانشکده حقوق دانشگاه نیویورک، تنها ۲۰ درصد از قضات را در دادگاه‌‎های عالی افراد رنگین پوست تشکیل می‌دهند، با وجود اینکه سیاه پوستان، لاتین تبارها، آسیایی-آمریکایی‌ها، بومیان آمریکا و چند نژادی‌ها ۴۰ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

۲۴ ایالت بدون قضات رنگین پوست

این مطالعه همچنین نشان داد که در ۱۸ ایالت، تمام قضات دادگاه عالی سفید بودند؛ در ۲۴ ایالت، هیچ قاضی دادگاه عالی ایالتی سیاه پوست وجود نداشت.

همچنین در ۴۰ ایالت و همچنین واشنگتن دی‌سی، هیچ قاضی دادگاه عالی ایالتی لاتین تبار وجود نداشت.

بر اساس این گزارش، ۴۲ ایالت هیچ قاضی دادگاه عالی ایالتی آسیایی-آمریکایی نداشتند؛ همچنین ۴۷ ایالت و واشنگتن دی‌سی، هیچ قاضی دادگاه عالی ایالتی بومی آمریکا نداشتند.

 

سیستم قضایی آمریکا و رفتار دوگانه با رنگین پوستان

عدم تناسب در حضور زنان

زنان همچنین در دادگاه‌های عالی ایالتی کمتر نماینده دارند؛ این گزارش می‌گوید مردان ۵۸ درصد از کرسی‌ها را در اختیار دارند و در ۶ ایالت، تنها یک زن قاضی دادگاه عالی وجود دارد.

این گزارش به انتصابات اخیر در برخی ایالت‌ها اشاره می‌کند که به افزایش تنوع کمک کرده است؛ به عنوان مثال، «کایرا هریس بولدن»، قاضی میشیگان، امسال به عنوان اولین زن سیاه پوستی که در دادگاه عالی ایالت خدمت می‌کند، منصوب شد.

در اوایل این ماه، سنای دلاوِر، «کریستوفر گریفیتس» را تایید کرد، که اولین مرد سیاه پوستی خواهد بود که در دادگاه عالی ایالتی حضور خواهد داشت.

داده‌ها همچنین فقدان تنوع در تجربه حرفه‌ای را در بین قضات دادگاه عالی ایالتی نشان می‌دهد؛ این گزارش می‌گوید که ۸۲ درصد از قضات دادگاه عالی ایالتی قبلاً وکیل خصوصی بوده‌اند، ۶۷ درصد به عنوان قاضی در دادگاه‌های بدوی و ۳۸ درصد دادستان‌های سابق هستند.

بر اساس این گزارش، کمیته‌های فدرال و ایالتی دارای کمبود مدافعان عمومی سابق، وکلای حقوق اجتماعی و ارائه دهندگان خدمات حقوقی هستند.

 

سیستم قضایی آمریکا و رفتار دوگانه با رنگین پوستان

سابقه طولانی تبعیض نژادی و جنسیتی

این گزارش می‌گوید که سابقه طولانی تبعیض نژادی و جنسیتی و موانع ناعادلانه برای مناصب ریاست به فقدان تنوع کمک کرده است.

این گزارش می‌افزاید با این حال، تنوع برای دادگاه‌های عالی امری ضروری به شمار می‌رود.

حضور نابرابر به عنوان مجرم

در حالی که حضور رنگین پوست‌ها در سیستم قضایی آمریکا به عنوان قاضی بسیار کمرنگ است، اما از سوی دیگر آن‌ها به عنوان مجرم بیشترین تاثیر نژادی را از سیستم قضایی دریافت می‌کنند.

در سرتاسر آمریکا، احتمال ورود افراد رنگین پوست به سیستم قضایی این کشور بسیار بیشتر از جمعیت عمومی است؛ دولت‌های ایالتی و فدرال از این نابرابری آگاه هستند و با این وجود این موضوع همچنان حل نشده باقی مانده است.

محققان و سیاست‌گذاران در حال مطالعه عوامل پشت آمار و راهبردهایی هستند که ممکن است برای رسیدگی به نابرابری‌ها به کار گرفته شود و فرآیند‌های یکنواخت را در تمام نقاط سیستم عدالت کیفری تضمین کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *