بیگناه شناخته شدن شهروند آمریکایی پس از ۳۳ سال حبس

16:54 - 07 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۵۰۳۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بیگناه شناخته شدن شهروند آمریکایی پس از ۳۳ سال حبس
یک شهروند آمریکایی بعد از ۳۳ حبس به اتهام تلاش برای قتل، بیگناه شناخته شد.

خبرگزاری میزان - دادستان ناحیه لس آنجلس اخیرا اعلام کرد یک شهروند کالیفرنیایی که ۳۳ سال را به اتهام تلاش برای قتل در زندان سپری کرده بود، بی گناه شناخته شده و از زندان آزاد شد.

به گزارش «ان‌بی‌سی»، «دانیل سالدانا»، ۵۵ ساله، در سال ۱۹۹۰ به اتهام تیراندازی به خودروی حامل ۶ نوجوان که در حال ترک یک بازی فوتبال دبیرستانی در پارک «بالدوین»، در شرق لس آنجلس بودند، محکوم شد.

در جریان این تیراندازی دو دانش آموز مجروح شدند، اما زنده ماندند؛ مقامات گفتند که مهاجمان این نوجوانان را با اعضای یک باند اشتباه گرفته بودند.

سالدانا در زمان تیراندازی ۲۲ ساله بود و تمام وقت به عنوان کارگر ساختمانی کار می‌کرد؛ او یکی از سه نفری بود که متهم به این حمله بودند؛ سالدانا که به شش فقره اقدام به قتل و یک مورد تیراندازی به یک وسیله نقلیه مجرم شناخته شد، به ۴۵ سال تا حبس ابد محکوم شد.

هفته گذشته سالدانا با «جورج گاسکون»، دادستان منطقه‌ای در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر و تبرئه خود را اعلام کرد.

دفتر گاسکون پس از اینکه در ماه فوریه متوجه شد که یک محکوم دیگر در جلسه آزادی مشروط در سال ۲۰۱۷ به مقامات گفته بود که سالدانا «به هیچ وجه در تیراندازی شرکت نداشته و در جریان حادثه حضور نداشته است، تحقیقات را آغاز کرد.»

گاسکون گفت، معاون سابق دادستان منطقه در جلسه حضور داشت «اما ظاهرا هیچ کاری انجام نداد» و نتوانست اطلاعات تبرئه کننده را در صورت لزوم با سالدانا یا وکیلش در میان بگذارد.

وی گفت که این کوتاهی باعث شد سالدانا شش سال دیگر را در زندان بگذراند تا اینکه دفتر دادستانی دوباره پرونده را باز و او را بی‌گناه اعلام کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *