جزئیات قتل یک شهروند سیاه‌پوست در آمریکا/ اوتینو قربانی خشونت پلیس آمریکا

11:49 - 07 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۰۹۵۲۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جزئیات قتل یک شهروند سیاه‌پوست در آمریکا/ اوتینو قربانی خشونت پلیس آمریکا
تحقیقات جزئیاتی جدید را درباره قتل شهروند سیاه‎پوست آمریکایی که به دست پلیس در ایالت ویرجینیا به قتل رسید، افشا می‎کند.

خبرگزاری میزان – حدود یک ماه پیش رسانه‎‌های آمریکا ویدئویی از قتل یک شهروند سیاه‌پوست در بیمارستان ویرجینیا به دست ۷ افسر پلیس منتشر کردند.

ویدئوی منتشر شده از سوی رسانه‌های آمریکایی نشان می‌داد که ۷ افسر پلیس در یک بیمارستان، اقدام به ضرب و شتم شهروند سیاه‌پوست می‌کنند و در نهایت او به قتل می‌رسد.

این ویدئو مربوط به دوربین‌های نظارتی یک مرکز روانپزشکی در ایالت ویرجینیاست و نشان می‌دهد «آیروو اوتینو»، شهروند سیاه‌پوست ۲۸ ساله در حالی که دستبند به دست دارد و روی زمین افتاده، ۷ نیروی پلیس در حال ضرب و شتم وی هستند.

«آیروو اوتینو» در نهایت و پس از ۱۲ دقیقه بر اثر خفگی به قتل می‌رسد.

«اوتینو» در روز ۳ مارس از سوی پلیس بازداشت شده و در روز ۶ مارس برای معاینه سلامت روان به بیمارستان منتقل می‌شود.

ویدئوی منتشر شده نشان می‌دهد که افسران پلیس او را تحت فشار قرار داده و مانند جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی که در سال ۲۰۲۰ از سوی پلیس مینه‌سوتا به قتل رسید، «اوتینو» را به قتل می‌رسانند.

 

جزئیات جدید از قتل اوتینو

به گزارش «واشنگتن پست»، بررسی‌‎های انجام شده جزئیات جدیدی درباره شیوه قتل این شهروند سیاه پوست آمریکایی را آشکار می‌کند.

بر اساس یک گزارش حقوقی که به تازگی ارائه شد، نیرو‌های پلیس ایالت ویرجینیا که ماه گذشته برای بررسی مرگ «اوتینو» در یک بیمارستان روانی اعزام شده بودند، دریافتند که دستبند‌ها و زنجیر‌های پا که برای «آیروو اوتینو» استفاده شده بود، قبل از رسیدن به صحنه در یک وسیله نقلیه باز و در یک خودرو قرار داده شده است. 

«آنا کابل باسکرویل»، وکیل دادگستری شهر «دینویدی»، با ارائه اسناد دادگاه خواستار محاکمه واحد برای ۱۰ افسر پلیس و کارمند بیمارستان شد که همگی به اتهام قتل درجه دوم متهم شده‌اند.

پرونده دادستان شامل جزئیاتی است که قبلا درباره وقایع مربوط به مرگ «اوتینو»، که او آن را با روش اعدام «قرون وسطایی» مقایسه کرد، فاش نشده بود.

به گفته «باسکرویل»، «اوتینو» با دستور بازداشت موقت برای درمان پزشکی از زندان به بیمارستان منتقل شد.

با این وجود، این دادستان درباره اینکه آیا تلاشی برای پنهان کردن و یا از بین بردن شواهد انجام شده یا خیر، سخنی به میان نیاورده است.

در همین حال وکلای بیشتر متهمان از اظهار نظر خودداری کردند یا به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *