متهم شدن ۱۵۰۰ افسر پلیس انگلیس به جرایم خشونت آمیز علیه زنان

8:18 - 23 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۴۳۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
متهم شدن ۱۵۰۰ افسر پلیس انگلیس به جرایم خشونت آمیز علیه زنان
در حالی که آمار افسران پلیس متهم به خشونت علیه زنان در حال افزایش است، گزارش‌ها از اخراج کمتر از یک درصد متهمان حکایت دارد.

خبرگزاری میزان – بر اساس آمار‌های جدید، بیش از هزار و ۵۰۰ افسر پلیس انگلیس به جرایم خشونت آمیز علیه زنان و دختران در یک دوره شش ماهه متهم و کم‌تر از یک درصد از آن‌ها اخراج شده اند.

به گزارش «گاردین»، داده‌های شورای روسای پلیس ملی انگلیس(NPCC) نشان می‌دهد که بین اکتبر ۲۰۲۱ و آوریل ۲۰۲۲ حدود هزار و ۴۳۸ اتهام خشونت مانند آزار و اذیت و تجاوز جنسی به زنان علیه هزار و ۵۳۹ افسر پلیس معادل ۰.۷ درصد نیروی پلیس ثبت شده است.

بیش از نیمی از موارد اتهامی، مسائل رفتاری گزارش شده توسط افسران پلیس و ۴۵ درصد شکایت‌های مردمی بودند.

تقریبا دو سوم شکایات مردم از افسران پلیس مربوط به استفاده بیش از حد از زور بود؛ در حالی که ۹ درصد شکایت‌ها مربوط به رفتار آزاردهنده، ۶ درصد مربوط به تجاوز و ۵ درصد سوءاستفاده از موقعیت برای مقاصد جنسی بود.

در مورد اتهامات مربوط به مسائل رفتاری، ۴۸ درصد مربوط به رفتار‌های بی اعتبار کننده خارج از ساعات کاری، ۱۹ درصد مربوط به تجاوز جنسی، ۱۳ درصد مربوط به آزار جنسی و ۶ درصد مربوط به سوء استفاده از موقعیت برای اهداف جنسی بود.

کم‌تر از نیمی از شکایت‌ها و تقریبا سه چهارم پرونده‌های رفتاری در مراحل تکمیل نشده اطلاعات بسته شده بودند؛ فقط ۱۳ افسر و کارمند پلیس به دلیل سوءرفتار اخراج شدند و هیچ کس در نتیجه شکایات عمومی اخراج نشد.

انتشار ارزیابی سالانه عملکرد پلیس گام جدیدی است که توسط شورای روسای ملی پلیس و دانشکده پلیس انگلیس برای بهبود واکنش‌ها به خشونت علیه زنان و دختران و مقابله با تبعیض جنسی و زن‌ستیزی در این نیرو برداشته شده است.

این سند تاکید می‌کند که ارقام در برخی زمینه‌ها، به‌ویژه ادعا‌های سوءاستفاده خانگی و رفتار‌های جنسی نامناسب، ممکن است بیشتر باشد، زیرا بسیاری از حوادث گزارش نمی‌شوند و مشکلاتی در فرآیند‌های ثبت وجود دارد.

این ارقام همچنین مقیاس خشونت علیه زنان و دختران را روشن می‌کند که با بیش از نیم میلیون جرم گزارش شده، ۱۶ درصد از کل جرایم ثبت شده از اکتبر ۲۰۲۱ و آوریل ۲۰۲۲ را تشکیل می‌دهد و آزار خانگی شایع‌ترین شکل آن است.

براساس بررسی‌ها ۴۲۸ هزار و ۳۵۵ پرونده نتیجه ثبت شده داشتند و در ۶ درصد موارد فقط یک مظنون متهم شده بود؛ در بیشتر موارد، مشکلاتی در مورد شواهد وجود داشت یا قربانیان از پرونده منصرف شدند.

رئیس اجرایی سازمان کمک به زنان، گفت که این آمار میزان حیرت‌انگیز خشونت علیه زنان و دختران را نشان می‌دهد و پیامد‌های عمیقا نگران‌کننده‌ای برای سطح پایین اعتماد زنان به سیستم عدالت کیفری دارد.

ارزیابی تهدید ملی از مقیاس خشونت علیه زنان و دختران قرار است ماه آینده انجام شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *