متروپولیتن متهم به اشتراک‎گذاری داده‌های قربانیان شد

8:16 - 25 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۳۷۲۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
متروپولیتن متهم به اشتراک‎گذاری داده‌های قربانیان شد
پلیس انگلیس اطلاعات حساس قربانیان جنایت‌هایی مانند خشونت خانگی و جرایم جنسی را در اختیار فیس‎بوک قرار داده است.

خبرگزاری میزان – یک گزارش نشان می‎دهد پلیس انگلیس در ماه‌های اخیر به دلیل حضور شکارچیان جنسی، نژادپرستی و خشونت، به شدت تحت انتقاد قرار داشته است.

جدیدترین افشاگری درباره پلیس انگلیس نشان دهنده به اشتراک گذاری اطلاعات حساس قربانیان جنایت با شبکه اجتماعی فیس‌بوک است.

بررسی‌های «آبزرور» نشان داد که «متروپولیتن» به عنوان بزرگ‌ترین نیروی پلیس انگلیس، اطلاعات حساس افرادی را که از وب‎سایت پلیس برای گزارش جرایم جنسی، خشونت خانگی و دیگر جرایم استفاده می‌کرد، جمع آوری و برای تبلیغات هدفمند با فیس‌بوک به اشتراک گذاشته است.

داده‌های مذکور با ابزار ردیابی Meta Pixel تعبیه شده در وب‎سایت پلیس «متروپولیتن» از طریق مرور پرونده افرادی که از فرم آنلاین برای قربانیان و شهود جرایم استفاده می‌کردند، جمع آوری شده است.

«متروپولیتن» هفته گذشته و در پی انتشار یافته‌های «آبزرور» ابزار ردیابی Meta Pixel را که از ژوئن سال جاری در وب‎سایت قرار بود، حذف کرد.

Meta Pixel ابزار رایگان ارائه شده از سوی فیس‌بوک است و می‌تواند اطلاعات افراد دارای حساب کاربری در فیس‌بوک و نیز دیگر افراد را جمع آوری کند.

فیس‌بوک از اطلاعات جمع آوری شده از طریق این ابزار برای اهداف تجاری خود استفاده می‌کند.

یافته‌های «آبزرور» در عین حال نشان می‌دهد که بسیاری از وب‎سایت‌های پلیس اطلاعات را برای اهداف تبلیغاتی با گوگل به اشتراک می‌گذارند.

در حالی که «متروپولیتن» ادعا می‌کند که اشتراک‎گذاری اطلاعات مربوط به قربانیان تصادفی بوده است، موسسه‌های مدافع حقوق قربانیان می‌گویند که به اشتراک‎گذاری داده‌ها نقض اعتمادی تکان دهنده است که خطر تضعیف اعتماد به پلیس را به دنبال دارد.

مدیر موسسه «آلن تورینگ»، می‎گوید: چنین اتفاقی نباید بیفتد؛ شهروندان مراجعه کننده به پلیس انتظار دارند که از آن‌ها محافظت شود.

ناظر حریم خصوصی داده‌های انگلیس، یافته‌های «آبزرور» را عامل ایجاد نگرانی واقعی درباره حریم خصوصی خواند.

یک موسسه خیریه مدافع حقوق قربانیان آزار و خشونت خانگی تاکید کرد که پلیس انگلیس موقعیت خود را با انتقال داده‌ها برای اهداف تبلیغاتی مخدوش کرده است و این اقدام باید پایان یابد.

تحقیقات «آبزرور» در ماه مه استفاده از ابزار ردیابی Meta Pixel را در وب‎سایت‌های ۲۰ شرکت سرویس سلامت عمومی انگلیس نشان داد که اطلاعات با محتوای حساس بیماران را با فیس‌بوک به اشتراک می‌گذاشتند.

«متا»، شرکت مادر فیس‌بوک، مدعی است که نمی‌خواهد داده‌های حساس را از طریق Meta Pixel دریافت کند و سیاست‌هایی در برابر این موضوع دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *