رشد ۵۹۰ درصدی اتهام‌های جنایی افسران پلیس انگلیس

8:08 - 07 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۵۸۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رشد ۵۹۰ درصدی اتهام‌های جنایی افسران پلیس انگلیس
طی ۱۰ سال گذشته شمار فزاینده ای از افسران پلیس انگلیس با اتهام‌های جنایی مواجه شدند.

خبرگزاری میزان – افشاگری‌ها درباره پلیس انگلیس همچنان ادامه دارد و نشان دهنده وخامت اوضاع در این نهاد است.

به گزارش «گاردین»، ارقام تکان دهنده افشا شده توسط آبزرور نشان می‌دهد که تقریبا از هر ۱۰۰ افسر پلیس در انگلیس یک نفر، در یک سال گذشته با اتهام‌های جنایی از جمله اتهام مربوط به جرایم جنسی مواجه شده است.

براساس این بررسی، انجمن کارکنان افسران پلیس انگلیس در سال ۲۰۲۲، هزار و ۳۸۷ درخواست برای حمایت قانونی از افسران مواجه با اتهام‌های جنایی، دریافت کرد.

این داده‌ها همچنین نشان داد که تعداد افسران پلیس انگلیس مواجه با اتهام‌های جنایی از سال ۲۰۱۲ تاکنون ۵۹۰ درصد افزایش یافته است.

انجمن کارکنان افسران پلیس انگلیس نماینده حدود ۱۴۰ هزار افسر پلیس سابق و در حال خدمت است و سالانه میلیون‌ها پوند برای هزینه‌های حقوقی ناشی از شکایت‌های مربوط به سوءرفتار یا اتهام‌های جنایی افسران پلیس خرج می‌کند.

براساس اعلام یک گروه حقوق بشری، انجمن مذکور همیشه آماده دفاع از افسران پلیس در موضوع‌های غیرقابل دفاع است و همین امر سبب شده تا این انجمن به مانع بزرگی در راه مقابله با نژادپرستی در پلیس انگلیس تبدیل شود.

هفته گذشته نیز اعلام شد که رئیس سابق این انجمن که از دسامبر ۲۰۲۱ به دلیل دو اتهام تجاوز جنسی علیه وی تعلیق شده بود، مورد پیگیرد قانونی قرار نمی‌گیرد.

اتهام‌های مطرح شده علیه افسران پلیس انگلیس طیف گسترده‌ای از موضوع‌ها را در برمی گیرد؛ از سوءرفتار در یک اداره دولتی و ارسال پیام‌های شدیدا نژادپرستانه در یک شبکه عمومی تا جرایم جدی‌تر از جمله تجاوز، تجاوزات جنسی و حتی قتل.

داده‌های جدید در بحبوحه تعداد فزاینده‌ای از جنایت‌های جدی توسط افسران پلیس انگلیس به دست می‌آید؛ در اوایل این ماه، دیوید کریک، افسر سابق پلیس متروپولیتن، پس از تجاوز به دستکم ۱۲ زن، به حبس ابد محکوم شد.

در سال ۲۰۲۱، یکی دیگر از افسران پلیس به نام وین کوزنز، از شناسه پلیس و دستبند خود برای ربودن، تجاوز جنسی و قتل سارا اورارد ۳۳ ساله استفاده کرد.

اخیرا رئیس پلیس متروپولیتن اعتراف کرد که پلیس فرصت‌های آشکاری را برای شناسایی کوزنز به‌عنوان یک مجرم جنسی بالقوه و خطری برای زنان در روزها، ماه‌ها و حتی سال‌های منتهی به قتل اورارد از دست داده است.

در حال حاضر ۱۵۰ افسر پلیس انگلیس به دلیل سوءرفتار جنسی یا نژادپرستی تحت بازجویی قرار دارند.

صادق خان، شهردار لندن، طی نامه‌ای به وزیر کشور از وی خواست که فورا قوانین جدیدی را اعمال کند که به روسای پلیس اجازه می‌دهد افسران سرکش را در محل اخراج کنند.

اگرچه وزارت کشور در حال حاضر در حال بررسی روند اخراج افسران پلیس پس از ناکامی در برکناری کریک به عنوان یک افسر در حال خدمت است، صادق خان مدعیست که از این که قوانین موجود به این معنی است که پلیس متروپولیتن همچنان مجبور به استخدام افسرانی است که مرتکب تخلفات جدی شده اند، ناامید شده است.

پلیس متروپولیتن ماه گذشته اعتراف کرد که در حال بررسی هزار شکایت سوءاستفاده جنسی و خانگی است که حدود ۸۰۰ نفر از افسران این نهاد را شامل می‌شود.

یک منبع در وزارت کشور انگلیس گفت که مداخله صادق خان تلاشی برای پوشاندن شکست سال‌های فعالیتش در این نهاد بوده است.

انجمن کارکنان افسران پلیس انگلیس از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *