رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افشاگری جدید درباره پرونده قتل یک سیاهپوست در بازداشت پلیس انگلیس

10:24 - 12 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۵۵۵۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افشاگری جدید درباره پرونده قتل یک سیاهپوست در بازداشت پلیس انگلیس
افشاگری درباره پرونده قتل یک مرد سیاهپوست در بازداشت پلیس انگلیس بار دیگر نژادپرستی و سوءرفتار در این نهاد را آشکار کرد.

خبرگزاری میزان – پلیس یورکشایر انگلیس اعتراف کرد که جسد مرد سیاهپوست کشته شده در بازداشت را به کارآموزان پلیس نمایش داده است.

به گزارش «گاردین»، کریستوفر الدر، سرباز سیاهپوست سابق هنگ چتر نجات انگلیس در روز اول آوریل ۱۹۹۸ در بازداشتگاه پلیس در حالی که دستنبد به دستانش زده شده بود، جان خود را از دست داد.

براساس تصاویر به جا مانده از دوربین‌های مدار بسته، افسران حاضر در صحنه زمانی که الدر بیهوش در میان خون خود افتاده بود، در حال خندیدن و شوخی بودند و ۱۰ دقیقه پس از آن به کمکش رفتند.

تحقیقات نشان داد که الدر به صورت غیرقانونی توسط پلیس به قتل رسید، اما هیچکس در قبال مرگش پاسخگو نبود.

هر پنج افسر پلیس دخیل در قتل الدر در سال ۲۰۰۲ از اتهام سوءرفتار و قتل عمد تبرئه شدند.

براساس گزارشی که در سال ۲۰۰۶ توسط ناظر پلیس منتشر شد، چهار افسر پلیس حاضر در بازداشتگاه هنگام مرگ الدر، به دلیل بی توجهی جدی به انجام وظیفه و نژادپرستی آگاهانه گناهکار بودند.

پلیس در سال ۲۰۱۱ اعتراف کرد که جسد اشتباهی را به خانواده الدر داده و آن‌ها در واقع یک فرد ۷۷ ساله را به جای وی دفن کردند.

خانواده الدر اکنون در بیست و پنجمین سالگرد قتل وی، خواهان عدالت و پاسخگویی به پرسش‌هایشان درباره نحوه مرگ و چرایی اشتباه شدن جسدش هستند.

آن‌ها می‌گویند که پلیس با الدر در زمان حیاتش مانند یک انسان رفتار نکرد و حتی پس از مرگ نیز آرامش را از او سلب کرد.

اکنون پلیس یورکشایر جنوبی بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد که تحقیقات جنایی درباره پرونده اشتباه شدن جسد الدر پایان یافته و شواهد کافی برای محکومیت عامل این اتفاق وجود ندارد.

در این بیانیه آمده است که جسد الدر در زمان نگهداری در سردخانه به کارآموزان پلیس نمایش داده شد، زیرا در آن زمان این یک رویه معمول بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *