نرخ بالای زندگی سیاه‌پوستان در اماکن با ازدحام بالا در انگلیس

13:11 - 25 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۹۰۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نرخ بالای زندگی سیاه‌پوستان در اماکن با ازدحام بالا در انگلیس
سیاه‌پوستان در انگلیس تقریباً سه برابر بیشتر از همتایان سفیدپوست خود در خانه‌های اجتماعی (خانه‌هایی که افراد در آن با افرادی که نمی‌شناسند سکونت دارند) زندگی می‌کنند.

خبرگزاری میزان - داده‌های سرشماری جدید نشان می‌دهد سیاه‌پوستان در انگلیس تقریباً سه برابر بیشتر از همتایان سفیدپوست خود در خانه‌های اجتماعی(خانه‌هایی که افراد در آن با افرادی که نمی‌شناسند سکونت دارند) زندگی می‌کنند، در حالی که احتمال زندگی برای افراد دارای نژاد‌های مختلط ۱.۶ برابر بیشتر است. 

به گزارش «گاردین»، داده‌ها نشان می‌دهد که نتایج زندگی به طور قابل توجهی بین گروه‌های قومی در زمینه آموزش و اشتغال، سلامت، ناتوانی، مالکیت خانه و ازدحام جمعیت متفاوت است.

در حالی که ۱۶ درصد از سفیدپوستان انگلیسی در خانه اجتماعی زندگی می‌کردند، ۴۴ درصد از سیاه‌پوستان انگلیسی، از جمله افراد با ریشه آفریقایی و کارائیبی، در سرشماری گفته‌اند که این کار را انجام داده‌اند و ۲۷ درصد از افراد دارای نژاد‌های مختلف در خانه اجتماعی زندگی می‌کنند.

به طور کلی در انگلیس، آسیایی تبار‌ها کمترین احتمال را داشتند که در خانه اجتماعی زندگی کنند، اما تغییرات قابل توجهی در این گروه وجود داشت.

حدود ۳۴ درصد از مردم با ریشه بنگلادشی در خانه اجتماعی زندگی می‌کردند که هفت برابر بیشتر از تعداد افراد با ریشه هندی است که کمترین تعداد افراد را در مسکن اجتماعی داشتند.

این داده‌ها همچنین نشان داد که ۱۳ درصد از افراد پاکستانی‌تبار و هشت درصد از چینی‌تبار‌ها در خانه اجتماعی زندگی می‌کنند.

داده‌ها همچنین تفاوت‌هایی را بین گروه‌های اقلیت قومی مختلف در مورد ازدحام بیش از حد و مالکیت خانه نشان داد.

وقتی به گروه‌های قومی به طور کلی نگاه می‌کنیم، سیاه پوستان در انگلیس بالاترین نرخ‌های زندگی در اماکن پرجمعیت را گزارش کردند، به طوری که ۲۷ درصد از پاسخ‌دهندگان، تقریباً شش برابر جمعیت سفیدپوستان، گفتند که این کار را انجام می‌دهند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *