زنان؛ قربانیان سیستم قضایی در انگلیس

9:39 - 22 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۲۵۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زنان؛ قربانیان سیستم قضایی در انگلیس
زنان اقشار مختلف در انگلیس قربانی سیستم قضایی ناعادلانه در این کشور می‌شوند.

خبرگزاری میزان – سیستم قضایی انگلیس برای زنان این کشور چه در جایگاه متهم و چه در جایگاه شاکی میدان نبردی نابرابر است و به گفته منتقدان، برطرف کردن این نقیصه اقدام جمعی وکلا، قضات، سیاستمداران، پلیس و رسانه‌ها را می‌طلبد.

به گزارش «counselmagazine»، کارشناسان حقوقی تاکید دارند که سیستم قضایی انگلیس برای زنان این کشور مناسب نیست و به اشکال مختلف زنان را قربانی می‌کند.

گزارش‌ها از وضعیت زنان در بخش‌های مختلف سیستم قضایی و کیفری انگلیس به خوبی نشان دهنده وضعیت نامناسب مذکور است.

شکایت‌های زنان قربانی خشونت خانگی یا به درستی پیگیری نمی‌شود یا در سیستم سراسر تبعیض قضایی انگلیس غالبا با انگ‌های غیراخلاقی مواجه شده و از دسترسی به عدالت باز می‌مانند.

وضعیت زنان در زندان‌های انگلیس نیز قابل توجه است؛ زنان باردار در شرایط نامناسب زندانی می‌شوند، کودکان همراه مادران به حبس فرستاده می‌شوند، به آسیب‌های روانی زنان زندانی بی توجهی می‌شود، امکانات بهداشتی در زندان‌های زنان ناچیز هستند، ...

زنان فاقد تابعیت را باید یکی از اصلی‌ترین گروه‌های قربانی سیستم قضایی ناعادلانه انگلیس دانست.

از همه مهم‌تر این که، بررسی‌ها نشان می‌دهند که زنان به شکل ناعادلانه‌ای در سیستم قضایی انگلیس محکوم می‌شوند.

همه این موارد مستند به شواهد و مدارکی هستند که توسط مسئولان امر نادیده گرفته می‌شوند؛ آن چه مشخص است سیستم قضایی انگلیس در قبال زنان این کشور استراتژی سکوت قربانی را به رسمیت شناخته است.

از سوی دیگر شمار زنان در مشاغل موجود در سیستم قضایی انگلیس بسیار اندک است؛ دلیل این امر فضای زن ستیزانه موجود در این سیستم است که به نوبه خود شکسته شدن فضای ناعادلانه موجود را با چالش بیشتری مواجه می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *