رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ثبت هزاران گزارش خشونت جنسی در زندان‌های انگلیس

8:08 - 24 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۴۸۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ثبت هزاران گزارش خشونت جنسی در زندان‌های انگلیس
خشونت جنسی بحرانی جدی در زندان‌های سراسر انگلیس است که ایمنی این مراکز را زیر سوال برده است.

خبرگزاری میزان – دوربین‌های بدنه به تنها راه حل انگلیس برای مقابله با بحران فزاینده تجاوز جنسی در مکان‌های مختلف در این کشور تبدیل شده‎اند.

پس از ارائه راه حل نصب دوربین بدنه برای پرستاران در پی افشاگری درباره نرخ بالای تجاوز جنسی در بیمارستان‌های انگلیس این بار زندان‌های این کشور قصد دارند از دوربین بدنه برای مقابله با بحران مشابه استفاده کنند.

داده‌های ارائه شده از سوی «آبزرور» نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۰ تاکنون حدود هزار مورد تجاوز جنسی در زندان‌های انگلیس ثبت شده است.

بر اساس افشاگری مذکور در همان بازه زمانی ۲ هزار و ۳۳۶ مورد حمله جنسی دیگر به پلیس گزارش شد است؛ کارشناسان هشدار می‌دهند که تعداد واقعی هر دو دسته از جنایت‌های مذکور می‌تواند بسیار بیشتر باشد، زیرا شمار قابل توجهی از آن‌ها هرگز گزارش نمی‌شوند.

تحقیقات مذکور در بحبوحه نگرانی فزاینده در مورد ایمنی زندان‌ها در انگلیس، هم برای زندانیان و هم برای کارکنان زندان‌ها انجام شد.

زندان‌های انگلیس با مشکلات مستمر ازدحام بیش از حد، کاهش کارکنان و کاهش بودجه مواجه هستند که در پی بیش از یک هه اقدام‌های ریاضتی از سوی دولت‌های متوالی تحت هدایت محافظه کاران تقویت شده است.

یک مدرس جرم‌شناسی در دانشگاه بریستول گفت که تاثیر ریاضت‌ها باعث شده زندان‌های انگلیس نتوانند محیط‌های امنی برای افزایش جمعیت زندان‌ها فراهم کنند.

بر اساس یک گزارش دولتی، از سپتامبر ۲۰۲۲، کمی بیش از نیمی (۵۲ درصد) از زندان‌های انگلیس پر ازدحام بودند.

دولت انگلیس سال گذشته از تزریق بودجه ۵۰۰ میلیون پوندی برای ایجاد هزاران زندان جدید برای مردان و زنان خبر داد.

این در حالی است که زندان‌های این کشور برای جذب و نگهداری کارکنان با مشکل مواجه هستند؛ پس از کاهش حدود ۶۰۰ نفری از افسران و مدیران زندان‌های انگلیس در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲، دولت تحقیقاتی را درباره مشکلات کارکنان در سیستم زندان آغاز کرده است.

یافته‌های «آبزرور» نشان دهنده افزایش قابل‌توجهی در گزارش‌های تجاوز و حمله جنسی در سال‌های پس از ۲۰۱۶ بود که با دوره‌ای که تاثیر‌های ریاضت‌ها خود را نمایان کردند، مرتبط بود.

بر اساس گزارش‌ها، کاهش بودجه وزارت دادگستری تا سال ۱۶-۲۰۱۵ بالغ بر ۲.۴ میلیارد پوند بود.

پلیس «دورهام» سه گزارش از حمله جنسی در زندان در سال ۲۰۱۰ دریافت کرد؛ این میزان در سال ۲۰۱۸ یازده برابر شد و به ۳۳ مورد رسید.

پلیس «هامبرساید» نیز شاهد افزایش گزارش‌های خشونت جنسی از پنج به ۱۰ مورد بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ بود.

پلیس منطقه «کامبریا» افزایش مشابهی را ثبت کرد؛ تعداد حمله‌های جنسی گزارش‌شده از یک مورد در سال ۲۰۱۴ به هشت مورد در سال افزایش یافت.

افزایش گزارش‌های مربوط به حمله و تجاوز جنسی در زندان‌های انگلیس همچنین با فوران خشونت در زندان، از جمله شورش زندان بیرمنگام در سال ۲۰۱۶، که بیش از ۵۰۰ نفر را درگیر کرد، مرتبط است.

در عین حال، گزارش‌های حمله و تجاوز جنسی در زندان‌های انگلیس در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ زمانی که کشور با شیوع کرونا مواجه بود، افزایش یافت.

پلیس منچستر ۱۸ گزارش تجاوز جنسی را در سال ۲۰۲۰ دریافت کرد و پلیس ویلتشایر گزارش‌هایی از چهار مورد تجاوز جنسی در سال ۲۰۲۲ و سه مورد در سال ۲۰۲۰ دریافت کرد؛ سه مورد از آن‌ها در هفت سال گذشته رخ دادند.

در حالی که «آبزرور» از گزارش‌های پلیس برای سنجش خشونت جنسی در زندان‌های انگلیس استفاده کرده است، دیگر منابع داده نشان می‌دهند که میزان خشونت و تجاوز جنسی در زندان‌های این کشور بالاست.

آخرین آمار ایمنی در بازداشت وزارت دادگستری انگلیس ۲۰ هزار و ۹۹۳ مورد حمله جنسی را در ۱۲ ماه منتهی به دسامبر ۲۰۲۲ ثبت کرد که از این تعداد ۱۲ درصد حمله جدی در نظر گرفته شد.

تعداد حمله‌های جنسی جدی در زندان‌های انگلیس نسبت به سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته است؛ در عین حال ۱۹۵ مورد تجاوز جنسی زندانی به زندانی در زندان ثبت شده است.

خشونت جنسی یک مسئله سراسری در زندان‌های زنان و مردان انگلیس است.

یک قانونگذار انگلیسی در سخنرانی سال ۲۰۲۰ به مجلس اعیان گفت که در دهه گذشته ۱۲۲ مورد تجاوز جنسی در زندان‌های زنان رخ داده است.

سخنگوی سرویس زندان‌های انگلیس، گفت که سیستم زندان‌ها قصد دارد از دوربین‌های بدنه برای همه کارکنان خط مقدم زندان‌ها برای مقابله با نرخ رو به رشد حمله و تجاوز جنسی در زندان‌ها استفاده کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *